شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مختار جمعه وزیر اوقاف مصر

حوزه/ محمد مختار جمعه، تجاوزات ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و گفت: اشغالگری که امنیت ندارد از ساکنان شمال غزه خواسته است، برای جلوگیری از بمباران به سمت جنوب آن حرکت کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر، در صفحه رسمی خود تجاوزات ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرد و گفت: اشغالگری که امنیت ندارد از ساکنان شمال غزه خواسته است، برای جلوگیری از بمباران به سمت جنوب آن حرکت کنند و سپس آنها را در شمال، جنوب و مرکز بمباران کرد و زنان و کودکان را با خونسردی در میان سکوت مشکوک نهادهای بین المللی در قبال جنایات جنگی و نسل کشی او را به قتل رساند.

وی با طرح سؤالی گفت: این نهادها اگر اکنون برای جلوگیری از این تجاوز وحشیانه اقدام نمی کنند، پس چه زمانی اقدام خواهند کرد.

وزیر اوقاف گفت: سکوت بین المللی و ناتوانی در مهار جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین، خطری جدی برای آینده کل جهان است، به گونه ای که احساس نفرت را دامن می زند، احساس انتقام را بر می انگیزد و اعتماد به قوانین بین المللی و سازمان های بشردوستانه و حقوق بشری از دست می رود و هیچ کس از عواقب آن مصون نخواهد بود.

مختار جمعه تصریح کرد: تا جایی که ما می دانیم تاریخ چنین تصویر و جنایتی وحشتناک تر از این را شاهد نبوده است و تاریخ به اندازه اشغال رژیم صهیونیستی شاهد اشغال و نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه نبوده است که با هدف قرار دادن غیرنظامیان، بیمارستان ها، بیماران، مجروحان و زنان و کودکان بی دفاع از هرگونه معنای انسان دوستانه خالی شد، به گونه ای که قلب همه کسانی را که هنوز ردپایی از انسانیت دارند می شکند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha