سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
تصاویر / سلسله نشست های جهاد تبییبن با حضور دکتر جلیلی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروه‌ها و مجامعی که دم از آزادی می‌زنند، امروز در برابر جنایات بی‌رحمانه سکوت کرده‌اند اما باید بدانند رژیم پوشالی، جعلی و جنایتکار اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری در سراشیبی سقوط و انقراض قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم‌آباد، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در نشست سیاسی پرسش‌ و پاسخ آزاد دانشجویی با محوریت بررسی مسائل روز ایران و جهان در دانشگاه لرستان، با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: رژیم جنایتکار اسرائیل با بی‌رحمی کودکان، زنان و مردم بی‌گناه را در غزه به شهادت می‌رساند و این روزها قلب همه آزادگان جهان از این بی رحمی‌ها به درد آمده است.

وی با اشاره به اینکه قشر دانشجو قشری فرهیخته هستند، بیان کرد: دانشجویان باید با تشریح وقایع اخیر در غزه، در راستای بصیرت افزایی مردم در جامعه تلاش کنند و ماهیت واقعی رژیم جعلی اسرائیل و استکبار را برای همگان تبیین و تشریح کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دانشجویان باید با واکاوی مسائل غزه، رسالت روشنگری خود را در جامعه تبلیغ کنند، اظهار کرد: دانشجویان با حضور در نشست‌ها و کرسی‌های موجود، جنایات رژیم جعلی صهیونیستی و استکبار را برای مردم بازگو کنند.

جلیلی به کودتای سال ۱۳۳۲ آمریکا، انگلیس و ایادی داخلی اشاره کرد و گفت: دانشجویان در آن سال‌ها با بصیرت و روشنگری در مقابل کودتاگران ایستادند و رسالت خود را به خوبی انجام دادند.

وی با بیان اینکه امروز با بمباران موشک به بیمارستان‌های غزه شاهد شهادت هزاران زن و کودک هستیم، خاطرنشان کرد: اکثر مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات بی‌رحمانه، سکوت کرده و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: گروه‌ها و مجامعی که دم از آزادی می‌زنند، امروز در برابر جنایات بی‌رحمانه سکوت کرده‌اند اما باید بدانند رژیم پوشالی، جعلی و جنایتکار اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری در سراشیبی سقوط و انقراض قرار دارد.

جلیلی تصریح کرد: استکبار نه تنها رفتار رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند، بلکه به‌ صراحت از اسرائیل حمایت مالی ۱۴ میلیارد دلاری نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: صدر اعظم آلمان سال گذشته برای وقوع حادثه‌ای در ایران اشک تمساح می‌ریخت، اما امروز می‌گوید رفتار رژیم صهیونیستی قابل توجیه است، چون اساسا ساختار اسرائیل دموکراتیک است.

جلیلی با بیان اینکه رؤسای جمهور آمریکا در دهه‌های مختلف تا امروز رژیم صهیونیستی را نمونه درخشان دموکراسی معرفی کرده‌اند، یادآور شد: مدعیان اندیشه‌ورزی نیز مانند هابرماس، با سه نفر دیگر در ارائه یک یادداشت با عنوان «همبستگی با رژیم صهیونیستی» به‌صراحت بیان می‌کند که رفتار این رژیم مبتنی بر اصولی قابل‌توجیه است و این رفتار را نمی‌توان نسل‌کشی دانست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قریب ۵۰ روز بدترین حملات موشکی علیه مردم فلسطین و غزه انجام می‌شود، گفت: چرا با این حجم جنایات بی‌رحمانه، مدعیان آزادی جهان قطعنامه‌ای در محکومیت اسرائیل صادر نمی‌کنند؟

جلیلی با طرح این پرسش که چرا به هویت و سرزمین ملت‌های آزاده و مستقل هجمه وارد می‌شود، افزود: رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی مصداق بارز بی‌رحمی و جنایات خشن علیه ملت‌های مظلوم هستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در سال ۱۳۶۶ سلاح هسته‌ای را در اختیار عروسکی همانند صدام قرار دادند و او سردشت را در روز روشن بمباران شیمیایی کرد، یادآور شد: مدعیان دروغین حقوق بشر حتی یک بیانیه علیه محکومیت اقدام صدام در آن روزها، صادر نکردند.

جلیلی با اشاره به تفاوت بین دو اصطلاح مستضعف و ضعیف، اظهار کرد: مستضعف، ضعیف نیست و مستضعف موجودیتی است که مستکبران می‌خواهند ضعیف باشد و نمی‌خواهند دارای قدرت باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر اینکه مستکبران مدعی رهبری جهان در صدسال آینده هستند، عنوان کرد: اگر ملتی در برابر مناسبات غلط آنان و نظم جهانی بایستد، او را محکوم کرده، اما جنایات بی‌رحمانه اسرائیل را محکوم نمی‌کنند.

جلیلی با بیان اینکه باید بر روی مسائل روز جهان تامل و تفکر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همۀ قدرت‌ها علیه حماس وارد میدان شده‌ و استکبار نگران این است که کسانی چارچوب محاسباتی آنان را غلط نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه هر خیزشی که مناسبات جهانی استکبار را نپذیرد با مخالفت مستکبران مواجه خواهد شد، تصریح کرد: مستکبران می‌خواهند هویت پوشالی و دروغین خود را مخفی کنند، اما نمی‌دانند وعده خداوند محقق خواهد شد چرا که خداوند یاور مظلوم و ستمدیدگان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha