سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گریگوری ماتروساف، کشیش شیعه پژوه و مسئول ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه

حوزه/کشیش شیعه پژوه و مسئول ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه گفت: سابقه دوستی و تعامل میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران در طول ادوار مختلف تاریخ مشخص است و امروز اشتراکات عمیقی میان این دو کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، گریگوری ماتروساف، کشیش شیعه پژوه و مسئول ارتباطات کلیسای ارتدوکس روسیه، عصر امروز در بازید از جامعه المصطفی و دیدار با رئیس این جامعه، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عباسی و تشکر از میزبانی المصطفی، اظهار کرد: میان اسلام و مسیحیت نقاط مشترک فراوانی وجود دارد و معنویت و عبادت خداوند، اصل اساسی در این دو آیین به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تعاملات چندین ساله میان کلیسای ارتدوکس روسیه و مراکز علمی جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: جلسات متعددی در این زمینه میان کلیسای ارتدوکس روسیه و سازمان فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در مسکو و تهران برگزار شده است و ما علاقه‌مند به ارتباطات گسترده و مستمر با جامعه المصطفی نیز هستیم.

کشیش کلیسای ارتدوکس روسیه با اشاره به وجود یک نگاه شیطانی در ماورای تمدن مادی، ابرازکرد: شاید جنگ اوکراین در ظاهر درگیری میان شرق و غرب به نظر آید؛ اما باید به زمینه‌های پنهانی و ایدئولوژیک آن نیز توجه داشت. این جنگ برای ما بسیار دردناک است زیرا در طرف دیگر آن نیز برادران ما قرار دارند؛ اما به منظور دفع توطئه‌های آخرالزمانی غرب، چاره‌ای جز این نبرد وجود ندارد. جنگ مقاومت فلسطین در برابر اشغالگران نیز در همین چهارچوب باید ارزیابی گردد.

کشیش گریگوری با اشاره به اشتراکات عمیق ژئوپلیتیک میان روسیه و جمهوری اسلامی ایران، اظهار امیدواری کرد ارتباطات و همکاری‌های علمی، فرهنگی و معنوی دوجانبه میان کلیسای ارتدوکس روسیه و جامعه المصطفی در آینده گسترش بیشتری یابد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود احمدی میانجی، رئیس موسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی المصطفی توضیحاتی درباره سمینارها و نشست‌های علمی برنامه‌ریزی شده در سفر کشیش گریگوری به قم ارائه کرد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha