یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست دبیران ستادهای راهبری حوزه با شهردار قم

حوزه/معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: تدوین برنامه عملیاتی سوم شهری با رویکرد ایرانی اسلامی آغاز شده و در تلاشیم مبانی این برنامه را با مدل‌های بومی و خاص مدیریت شهری قم تدوین کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجید محمدرضاخانی در نشست دبیران ستادهای راهبردی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سند چشم‌انداز و برنامه راهبردی شهرداری قم اظهار داشت: با تشکیل کارگروه‌هایی در سطح شهر و مجموعه مدیریت شهری و با اخذ نظریات صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی و مدیران دستگاه‌های اجرایی، سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ تدوین و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد.
وی افزود: پس از تدوین سند چشم‌انداز ۱۴۱۴ برنامه راهبردی شهر با ۸ هدف، ۲۹راهبرد،۸۱ سیاست و ۲۷۰ طرح تدوین و برای اجرای وارد برنامه عملیاتی شدیم که اولین برنامه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ تدوین، تصویب و به مرحله اجرا رسید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تصریح کرد: با تلاش مدیران شهری و پیاده‌سازی برنامه‌های راهبردی در سیستم‌های ارزیابی برنامه و ابلاغ، سیستم‌های کنترل پروژه و سیستم بازخورد استراتژیک توانستیم ۶۵ درصد در مرحله اول برنامه عملیاتی پیشرفت داشته باشیم .

وی ادامه داد: فاز دوم تدوین برنامه عملیاتی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ بود که از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و همه تلاش مدیران شهری بر اجرای این برنامه است تا شاهد نتیجه رضایت‌بخش در این فاز باشیم .

رضاخانی در خصوص تدوین برنامه عملیاتی سوم گفت: در حال حاضر فرایند تدوین برنامه عملیاتی سوم آغاز شده که با برنامه‌های قبلی تفاوت دارد و در تلاشیم این برنامه را با توجه به مدل‌های بومی و خاص مدیریت شهری قم تدوین کرده و در قالب مدل برنامه استراتژیک شهر پیشرو در ابتدای انقلاب اسلامی که مبانی آن بر گام دوم انقلاب اسلامی، سند الگوی انقلاب اسلامی ایران، شناخت ادبیات نظری ایرانی اسلامی و مباحث مرتبط با شهر همگرا تأکید دارد،ابلاغ کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از خواسته‌های مجموعه مدیریت شهری در رابطه با مباحث، آسیب‌شناسی و به‌کارگیری از ذی‌نفعان و مجموعه حوزه علمیه است تا با اخذ دیدگاه‌های دبیران و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف، مبانی برنامه عملیاتی سوم را تدوین کنیم.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha