شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / نشست هم اندیشی انجمن فرهنگی ثارالله همدان با نماینده ولی فقیه در استان هدان

حوزه / امام جمعه همدان با بیان اینکه گاهی از موارد دولتمردان به دلیل مشکلات اقتصادی از مسئله مهم فرهنگ غافل می‌شوند، گفت: مشکلات و مسائلی که در جامعه با آن روبرو هستیم همه ریشه در فرهنگ دارد و لذا نباید نسبت به این مهم غفلت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شب صبح امروز در نشست هم اندیشی با اعضا انجمن فرهنگی ثارالله همدان با بیان اینکه در عرصه تربیتی نیازمند الگوهای جدیدی هستیم، اظهار داشت: امروز باید با فهم دقیق فرهنگی، با نیاز نسل جوان آشنا شویم و بر اساس این نیازها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه گاهی از موارد دولتمردان به دلیل مشکلات اقتصادی از مسئله مهم فرهنگ غافل می‌شوند، گفت: مشکلات و مسائلی که در جامعه با آن روبرو هستیم همه ریشه در فرهنگ دارد و لذا نباید نسبت به این مهم غفلت کنیم.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه همکاری خوبی با آموزش و پرورش در حال حاضر وجود دارد، خاطرنشان کرد: در کمیته همکاری‌های آموزش و پرورش، تلاش می‌کنیم تا به سمت حل مشکلات آموزشی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است مطالبه‌گران در عرصه مسائل فرهنگی ورود داشته باشند، گفت: گاهی از موارد لازم است تا مسایل و اولویت‌های موجود از مسئولان مطالبه شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با اشاره به لزوم فعال شدن اردوگاه‌های تربیتی برای استفاده دانش آموزان و نسل جوان در سطح شهر، یادآور شد: باید زمینه حضور و استفاده جوانان از ظرفیت‌های ورزشی و تربیتی به راحتی قابل دسترسی و فراهم باشد.

وی به اهمیت کادر سازی در گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این مجموعه ظرفیت خوبی برای ورود در عرصه کادر سازی دارد و لازم است با شناسایی جوانان نخبه و توانمند، از آنها حمایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی، افزود: البته این کادر سازی صرفا به معنای سیاسی نیست و این حرکت باید برای خدا، اسلام و انقلاب باشد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی موجود در سطح جامعه، ابراز کرد: متاسفانه با وجود رونمایی از سند فرهنگی و سند قرآنی و علیرغم وعده‌هایی که برای حمایت از این اسناد داده شده، اما در مقام اجرا شاهد این حمایت‌ها نیستیم.

وی تصریح کرد: در این سند از ظرفیت بسیاری از نخبگان برای شناسایی و جمع آوری اولویت‌ها و مشکلات استان استفاده شده و ساعت‌ها برای آن وقت گذاشته شده است و لذا انتظار بر این است که گروه‌های مطالبه‌گر عدم اجرایی شدن این سند را مطالبه کنند.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه در عرصه سیاست‌های فرهنگی با تناقض‌هایی روبرو هستیم، گفت: البته بیان این مباحث به معنای عدم تلاش و فعالیت‌ها نیست و باید بدانیم که در رابطه با فرهنگ با شبیخون فرهنگی و تهاجم فرهنگی دشمن، روبرو بوده‌ایم.

وی با گلایه از عدم توجه به پیوست‌های فرهنگی در اجرای پروژه‌ها، اظهار کرد: زیر بنای بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات، غربی است و این مسئله نیازمند اصلاح است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha