سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان در پیامی ۱۶ آذر روز دانشجو را تبریک گفت.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

۱۶ آذر روز دانشجو، روز طلوع اندیشه‏ های ناب، روز تکریم انسان‏های فرهیخته و بالنده، روز علم‏ دوستی و پرسشگری حقیقت‏، و یادآور نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی است.

روز دانشجو، روز اعلام اعتقاد و اعتماد به نسلی است که نقشی اساسی و پایه‌ای در پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی داشته و برای ارتقای روزافزون معرفت و آگاهی، عزم خود را جزم، و کمر همت را برای فتح سنگرهای علم و دانش بسته‌اند.

آنچه در ۱۶ آذر دیده شد، مقاومت تاریخی و نماد روحیه عدالت‌طلبی، آزادی‌خواهی، از خودگذشتگی، و استکبارستیزی فرزندان این سرزمین بود که برای همیشه ایام آنرا در تاریخ ماندگار کرد.

حرکت ضداستبدادی و ضداستعماری که با شهادت دانشجویان غیور «مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا» رقم خورد، توانست پرچم ایستادگی و آزادی خواهی را در دانشگاه ها به اهتزاز درآورد و ۱۶ آذر را در تقویم افتخارات این مرز و بوم به نام "روز دانشجو" به ثبت برساند.

اکنون دانشگاه‌ها بعنوان مهمترین مراکز تولید علم و دانش ومعرفت، کانون امید جامعه برای پیشرفت و تعالی محسوب میشوند، زیرا دانشجویان با درک صحیح از وقایع تلخ جهان و جنایات رژیم صهیونیستی و نظام سلطه و ابعاد اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی جامعه، با ایجاد پیوندی ناگسستنی میان علم، ایمان و عمل، به نماد روشنی از خودباوری در مسیر دانش و آزادگی تبدیل شده‌اند، و برای ایرانی آبادتر و فردایی بهتر، اندیشمندانه و هوشمندانه می کوشند، تا میهن خویش را به جایگاه واقعی در سطوح بین‌المللی برسانند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ۱۶ آذر، مقام شامخ دانشجویان که امید آینده و ذخیره حیاتی کشور هستند را ارج می نهم و امیدوارم جامعه دانشگاهی و دانشجویان عزیز بویژه دانشجویان لرستانی، به مدد ایمان، اندیشه، تلاش مستمر و بی‌وقفه در راه کسب دانش، با همراهی اساتید فرهیخته، در کنار مدیریت و کارکنان شریف دانشگاه ها، همواره در توسعه ایران اسلامی موفق باشند و با یاری خداوند متعال، و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، در برداشتن گامهای مستحکم و مطمئن در مسیر اعتلای نام کشور خویش، در سطح جهان کوشا و پرتلاش اقدام نمایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha