دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ دکتر اسماعیلی گفت: ما درباره موسیقی یک قدم جلوتر و عقب‌تر از رهبر معظم انقلاب سخن نخواهیم گفت و مطابق با فتاوای رهبر معظم انقلاب حرکت خواهیم کرد؛ چراکه سرباز و مقلّد مقام معظم رهبری هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در جمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، اظهار داشت: توهین به مقدسات دینی و احکام شرعی خط قرمز ماست و جلوی بی بندو باری و بی توجهی به احکام را در آثار هنری و فرهنگی خواهیم گرفت.

وی ابراز داشت: در ابتدای حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوستان اعلام می کردند که نهایت ظرفیت جبهه انقلاب، ساخت ۵ فیلم در سال است؛ اما در حال حاضر، ۳۰ فیلم از جبهه انقلاب آماده اکران است که نشان دهنده قدرت جبهه انقلاب می باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: در ابتدای حضور در وزارت فرهنگ، مجموع تولید کاغذ داخلی در کشور، ۴۵۰۰ تن بوده است؛ اما امروز پس از دو سال، در تولید کاغذ به خودکفایی رسیده ایم و جشن خودکفایی آن را در هفته گذشته در مازندران گرفته و به تولید ۸۰ هزار تن کاغذ داخلی در کشور رسیده ایم.

دکتر اسماعیلی بیان داشت: امروز صنعت نشر در کشور، ملی شده و دو ماه دیگر نیز مجموعه جدیدی را در شیراز به بهره برداری خواهیم رساند که تولید ۵۰ هزار تن کاغذ از ضایعات کاغذ خواهیم داشت و هیچ درختی قطع نخواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین مجموعه ای در شوشتر در حال ساخت است که از نیشکر دورریز منطقه، ۲۲۰ هزار تن کاغذ تولید خواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران در پایان دولت سیزدهم با تولید ۴۵۰ هزار تن کاغذ به مهمترین صادرکننده کاغذ منطقه خواهد رسید.

در مسئله موسیقی مطابق با نظرات رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد / فراخوان حج عمره به زودی اعلام می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: پیام جمهوری اسلامی ایران پیام مبتنی بر فطرت است و همه را جذب می کند و این مسائل را در کشورهای گوناگون مشاهده کرده ایم که یک نمونه آن، صحبت رئیس جمهور در جمع ۶ هزار جوان ونزوئلایی و ابراز علاقه این جوانان تا پایان جلسه بوده که واقعا شگفت انگیز بوده است.

دکتر اسماعیلی خاطرنشان ساخت: ما در حوزه فرهنگ و هنر با یک دشمن پرامکانات مواجه هستیم و همچنان با فتنه، تحریف، دروغ و ... به دنبال فتنه انگیزی در کشور هستند و بحمدالله انقلاب اسلامی از این ترفندها و دام های دشمن به خوبی گذر کرده و مقتدرانه و عزتمندانه در حال گسترش است و همچنان نیاز به جهاد تبیین داریم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به سوالی پیرامون مد و لباس پاسخ داد و بیان داشت: یکی از کارهای خوبی که در دولت سیزدهم با هماهنگی بسیار خوب بین وزارت صمت، بنیاد مستضعفان و وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شده، تولید چادر مرغوب ایرانی در کارخانه شهرکرد بوده که به تولید انبوه رسیده و به زودی این چادرها با قواره ای از ۴۲۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به دست مردم خواهد رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در تهران بیش از ۱۲۰ سکوی جدید برای عرضه لباس های مرغوب و اسلامی در حال ایجاد است و ان شاءالله از دغدغه متدینین کم خواهد شد.

دکتر اسماعیلی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از فروش لباس های پاره چه کرده اید؟ ابراز داشت: اداره اماکن نیروی انتظامی موظف است با مغازه هایی که لباس های پاره به فروش می رسانند، محکم برخورد کرده و برای این مسئله قانون داریم و باید مقابله شود.

وی خاطرنشان ساخت: دولت در کنار اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت را برای معرفی دستاوردها و پیشرفت های انقلاب و نظام راه اندازی نموده و در این دولت، برنامه ریزی شده که ایران اسلامی تا سال ۱۴۰۷، انسان به فضا بفرستد.

دکتر اسماعیلی در پاسخ به این سوال که چه نظری درباره مسئله موسیقی دارید؟ اظهار داشت: ما درباره موسیقی یک قدم جلوتر و عقب‌تر از رهبر معظم انقلاب سخن نخواهیم گفت و مطابق با فتاوای رهبر معظم انقلاب حرکت خواهیم کرد؛ چراکه سرباز و مقلد مقام معظم رهبری هستیم.

وی به مسئله کنسرت اشاره کرد و ابراز داشت: امروز کنسرت های خوبی در کشور البته با نظارت دقیق برگزار می شود و فضا برای برگزاری کنسرت هایی که مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد، باز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان ساخت: تا اواخر آذرماه امسال، سفرهای عمره مفرده آغاز شده و تا پایان هفته آینده فراخوان آن اعلام خواهد شد.

در مسئله موسیقی مطابق با نظرات رهبر انقلاب حرکت خواهیم کرد / فراخوان حج عمره به زودی اعلام می‌شود

همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به امر امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۸ ایجاد شده و آخرین یادگار ماندگار ایشان است و نمایندگان طلاب و فضلا به صورت جهادی و بی شائبه مشغول خدمت به اسلام و طلاب و فضلا می باشند.

وی اظهار داشت: نمایندگان طلاب طی انتخابات با رأی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم انتخاب شده و این مجمع تحت اشراف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می باشد و دارای ۱۴ کمیسیون فعال در موضوعات گوناگون است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای بخش های گوناگون و پتانسیل بالایی است و کارشناسان حوزه دین می توانند کمک بسزایی به این وزارتخانه داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ترویج روحیه سلحشوری و جهاد و شهادت، نقد مکاتب الحادی و انحرافی و ... از وظایف این وزارتخانه است و می طلبد که ورود مناسبی در این مسئله انجام گردد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان بیان داشت: ایجاد ۳۱ کانون فرهنگی تحت اشراف مجامع استانی نمایندگان طلاب از درخواست های ماست تا بتوانیم به سامانه حرکت انقلابی شما در وزارتخانه کمک کرده باشیم.

گفتنی است در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین موسوی، نائب رئیس اول مجمع نمایندگان طلاب به بیان توضیحاتی پیرامون طرح نظارت بر عملکرد نمایندگان طلاب و فضلا پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ؟ IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 27
    مگر حضرت آقا نفرمودند ترویج موسیقی با اهداف عالیه نظامی اسلامی نمی خواند، تجویز کنسرت ها حتی برای شهرهای مذهبی ترویج نیست؟
  • دیده بان IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 35
    والله چیزی که ما دیدیم غیر از این چیزی است که می گویند! خیلی عجیبه که بسیاری از محلهای تبلیغات شهری در تهران پر از برگزاری کنسرت پشت سر هم با عکسهای خوانندگان به صورت بزرگ تبلیغ شده است!فقط خدا می ذاند صرف این همه امکانات برای برگزاری این کنسرتها چه اهدافی را دنبال می کنند!..... اما دریغ از نصب عکس یک شهید در شهر به این بزرگی. فاین تذهبون!
    • دیده بان یک IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 18
      از اینکه صفحه را یازده بار و بیشتر باز و بسته کردید و منفی دادید معلومه که حرف حقی گفتم چون حرف حق خیلی تلخه!
    • به دیده‌بان! IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      23 0
      هموطن گرامی! در متن شما دو ادعای اشتباه وجود دارد؛ اول: در کلان‌شهری مثل تهران، کجا «بسیاری از محلهای تبلیغات» «پر از برگزاری کنسرت» است؟ پی‌گیری فهرست برگزاری برنامه‌های کنسرت از اداره فخیمه فرهنگ و ارشاد، نادرستی ادعای شما را به راحتی ثابت می‌کند؛ دوم: «دریغ از نصب عکس یک شهید در شهر به این بزرگی»!! واقعاً در پایتخت ایران اسلامی حتی یک عکس شهید در محیطهای تبلیغاتی نصب نشده است؟! بنده خود در همین روزهای اخیر بنرهای زیادی از شهدای عزیزمان را در جای جای تهران زیارت کردم و به روان پاکشان درود فرستادم. اگر فکر می‌کنید باید بیشتر از این‌ها نام و یاد شهیدان گران‌قدرمان زنده نگه داشته شود، نیازی نیست نقد خود را در قالب ادعای غیرواقع بیان کنید. ضمن این‌که زنده نگه‌ داشتن یاد شهیدان، به پیروی از مرام آن‌ها در قلب و قول و فعل است، نه صرفاً تصویر بزرگ بر هر کوی و برزن زدن. فتأمل!
  • همت IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 1
    وزارت ارشاد می بایست موضوع کارش و برنامه هاش، قرآن باشه.
  • مسابقات IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    وزارت ارشاد می بایست برنامه مسابقات دینی را به جد دنبال کند، مسابقه های علمی دینی، اذهان را در مقابل شبهات قوی می کند.
  • دروغین IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 11
    شادی های کاذب بلای جامعه ماست، موسیقی یکی از آنهاست. البته موسیقی به اصطلاح فقهاء، نه با آن نعریف وسیعی که در علم موسیقی می شود، منظور از موسیقی در اینجا، صداهای برآمده از آلات موسیقی و لهوی است.
  • آثار ملاهی IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    0 0
    18469.الإمامُ الصّادقُ عليه السلام ـ فيمَن طَلبَ الصَّيدَ لاهِيا ـ: و إنّ المؤمنَ لَفي شُغُلٍ عن ذلكَ ، شَغَلَهُ طَلَبُ الآخِرَةِ عَنِ المَلاهي . . . و إنَّ المؤمنَ عَن جَميعِ ذلكَ لَفي شُغُلٍ ، ما لَهُ و للمَلاهي ؟! فإنَّ المَلاهيَ تُورِثُ قَساوَةَ القَلبِ و تُورِثُ النِّفاقَ . 18469.امام صادق عليه السلام ـ درباره كسى كه براى سرگرمى دنبال شكار مى رود ـفرمود : مؤمن، فرصت چنين كارهايى را ندارد. آخرت جويى او را از سرگرمى باز داشته است . . . مؤمن به هيچ يك از اين كارها نمى رسد، او را چه به سرگرمى ها؟! كارهاى لهو و سرگرم كننده، سخت دلى مى آورد و نفاق بر جاى مى گذارد. نام کتاب : ميزان الحكمه نویسنده : المحمدي الري شهري، الشيخ محمد جلد : 10 صفحه : 308
    • نفاق IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
      0 9
      الآن نفاق در دستگاههای حامل ملاهی و موسیقی، بیشتر از جاهای دیگه نمایان هست. در فتنه زن زندگی آزادی، چه کسانی بیشتر باعث انحراف شدند؟