دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست خواستار تعیین تکلیف جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی استان بوشهر شد و گفت: چند ماه قبل خبر جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی استان بوشهر در  پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی رسانه‌ای و آزمون آن هم برگزار شد، اما سوال مردم این است سرانجام جذب این ۸۵۸ نفر نیروی بومی در پارس جنوبی به کجا رسید؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌ جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۳ آذر سالروز شهادت شهید عاشوری و روز روحانیت بوشهر، اظهار داشت: امام خامنه‌ای شهادت روحانی مانند شهید عاشوری قبل از تشکیل جمهوری اسلامی را به معنای گرم و گیرا و فعّال بودن مبارزات ضد استبدادی در منطقه و نشان دهنده عمق فهم انقلابی و فهم جهادی اسلام در آن منطقه دانستند.

وی با گرامیداشت ۱۹ آذر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ما یک انقلاب فرهنگی است و با وجود اینکه در عصر پر افتخار انقلاب اسلامی خدمات و پیشرفت‌های خیره کننده‌ای در عرصه فرهنگی و علمی داشته‌ایم، اما با این وجود به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرهنگ همچنان مظلوم است و در کشور ما حق فرهنگ آن طور که باید ادا نشده است.

امام جمعه خورموج گفت: کافی است به وضعیت بودجه‌ها و میزان اهتمام مسئولان کشور به مسائل فرهنگی نگاه کنیم، مظلومیت فرهنگ روشن و آشکار است.

وی ادامه داد: در این کشور برای هر مسئله بودجه اختصاصی وجود دارد، ولی برای مسائل فرهنگی بودجه التماسی است، در حالی که فرهنگ مثل اکسیژن و هواست که اگر خراب شد هیچکس در هیچ عرصه‌ای نمی‌تواند موفق باشد.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به انتخابات امسال، یادآور شد: همه باید برای تحقق چهار راهبرد اصلی انتخابات که رهبر معظم انقلاب طراحی فرمودند یعنی «مشارکت»، «سلامت»، «امنیت» و «رقابت» تلاش کنند، در یک نگاه کلی در رقابت‌های انتخاباتی دو الگوی اثباتی و نفی‌ای وجود دارد، اینکه نامزد انتخاباتی تلاش کند با ارائه برنامه‌های خود برای اداره کشور، آرای مردم را به سوی خود جلب کند، این الگوی اثباتی است.

وی ادامه داد: در الگوی نفی‌ای، نامزد انتخابات به جای ارائه برنامه، تلاش می‌کند تا با نفی و تخریب دیگران، خود را جلو ببرد، این الگوی معمولاً توسط کسانی دنبال می‌شود که برنامه مشخصی برای خدمت به مردم ندارند و موفقیت خود را در گرو تخریب و نفی دیگران می‌بینند.

حجت الاسلام زاهددوست تصریح کرد: از نامزدهای انتخابات تقاضا می‌کنیم به‌جای هیاهوی نابجا و تخریب یکدیگر، به سمت برنامه محوری جلو بروند و برنامه توسعه‌ای خود را جلو مردم بگذارند و از مردم هم می‌خواهم یکی از مهمترین ملاک‌های خود در انتخاب را برنامه نامزدها بدانند نه هیاهوهای کاذب آنها و ببینند دست کدام یک از آنها از برنامه برای توسعه شهرستان پر است.

امام جمعه خورموج با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات مجلس اخلاق انتخاباتی را سرلوحه کار خود قرار دهند، بیان کرد: تخریب و تهمت زدن به یکدیگر و ملتهب شدن جامعه از حیث سیاسی از مصادیق بداخلاقی در انتخابات است، تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات هم خلاف قانون و هم خلاف اخلاق انتخاباتی است، لذا نامزدهای انتخابات باید مراقبت کنند و از هر گونه حرکتی که شائبه تبلیغات زود هنگام را در جامعه القاء می‌کند، اکیدا اجتناب کنند.

وی خاطرنشان کرد: هیئت نظارت بر انتخابات با توصیه‌ها و تذکرات به‌هنگام خود جلو این رفتارهای شائبه انگیز را بگیرد.

حجت الاسلام زاهددوست خواستار تعیین تکلیف جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی استان بوشهر در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی شد و ابراز کرد: چند ماه قبل خبر جذب ۸۵۸ نفر نیروی بومی استان بوشهر در پالایشگاه‌های شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی رسانه‌ای و آزمون آن هم برگزار شد، اما سوال مردم این است که سرانجام جذب این ۸۵۸ نفر نیروی بومی در پارس جنوبی به کجا رسید؟ چند نفر از این ۸۵۸ نفر از نیروهای بومی جذب شدند؟ آیا جوانان شهرستان دشتی هم در این جذب سهمی دارند؟

وی ادامه داد: استاندار با اقتدار از جوانان‌ بومی دفاع کند و حق جوانان ما را از نفت بگیرد، نکند برخی آقایان نفتی شیطنت کنند و به بهانه اینکه جوانان بومی حدنصاب آزمون را نیاورده‌اند الباقی را هم مثل همیشه غیر بومی جذب و مشغول کنند.

حجت الاسلام زاهددوست اظهار کرد: چطور سال‌ها این همه نیروی غیر بومی را بدون آزمون جذب می‌کنید اما زمانی که نوبت به جوانان بومی رسید بهانه آزمون و حدنصاب آزمون را می‌آورید؟، به‌هرحال برای جذب الباقی تعداد ۸۵۸ نفر که در مرحله اول جذب نشده‌اند یا سریعا آزمون برگزار کنید یا از طریق مصاحبه این افراد را جذب کنید، از استاندار نیز توجه ویژه به سهمیه اشتغال جوانان شهرستان دشتی در پارس جنوبی را انتظار داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha