شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
النفیسه

حوزه / نشست بصیرت افزایی با موضوع «فلسطین و زمینه ساز ظهور» در مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام سید محمدرسول موسوی، امروز در نشست بصیرت افزایی «فلسطین و زمینه سازی ظهور» در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه تخصصی النفیسه اصفهان، رهبر، قانون، مردم و کارگزار را چهار شرط تشکیل حکومت برشمرد و افزود: حضور رهبر در جامعه جهت مدیریت کلان در راه اجرای قانون همراه با حفظ مصلحت، حکمت و عزت است و در کنار رهبر کارگزاران و یاران همفکر، در مسیر قانون و اجرای دستورات رهبری گام بر می دارند .

کارشناس فرق و مذاهب اشاره ای به رسالت حضرت رسول اکرم (ص) در مکه و مدینه داشت و گفت: در مکّه قانون اسلام بود و رهبر خود پیامبر(ص) بودند اما با یاران اندک و عدم همراهی مردم حکومت تشکیل نشد. اما در مدینه با وجود یارانی مانند حضرت علی(ع )، سلمان، ابوذر، عمار، مقداد و ... حضرت (ص) بیعت عمومی کردند و مردم نیز همراهی نمودند و حکومت تشکیل شد.

وی با اشاره به دو واقعه غدیر و سقیفه افزود: بعد از حضرت رسول (ص) مردم نسبت به واقعه غدیر سکوت کردند و حضرت علی(ع) با یاران کم نتوانست حکومت ناب اسلامی را ادامه دهند با حادثه سقیفه قانون اسلام رو به انحراف رفت و ابوبکر به عنوان رهبر جامعه پذیرفته شد و یارانی چون عمر و عثمان او را همراهی کردند مردم در این زمان یا سکوت کردند و یا به اجبار بیعت نمودند و بعد از ۲۵ سال با بیعت عمومی مردم در نتیجه نظام اسلامی تشکیل شد.

استاد بنیاد مهدویت اصفهان، انقلاب اسلامی ایران را زمینه ساز ظهور برشمرد و افزود: در سال ۱۳۵۷ با رهبری امام خمینی(ره) و یارانی چون امام خامنه ای، شهید مطهری، شهید بهشتی و ... مردم با رأی ۸ / ۹۸ جمهوری اسلامی را پذیرفتند در نتیجه حکومت اسلامی شکل گرفت.

مدرس بنیاد مهدویت، برای تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) چهار شرط را لازم دانست و افزود: قانون جامع که شامل قرآن، سنت نبوی و سیره علوی است. رهبر که امام زمان(عج) می باشند. یاران و حلقه مدیریتی که ۳۱۳ یار امام می باشند و آمادگی و پذیرش عمومی کل مردم دنیا که حکومت مهدوی را شکل می دهد.

وی مهم ترین رکن از بین ارکان ذکر شده برای حکومت امام زمان(عج) را آمادگی و پذیرش عمومی کل مردم دنیا بیان کرد و گفت: دشمنان امام زمان علیه السلام از دو جبهه دشمنان آگاه و مردم غافل تشکیل شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha