پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
شهید سلیمانی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد «راه سلیمانی» با هدف انسجام برنامه های حوزه مقاومت در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز در مراسم رونمایی از پوستر «مظلوم مقتدر» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: در راستای انسجام فعالیت های فرهنگی و هنری مکتب حاج قاسم و محور مقاومت، با حضور نهادهای فرهنگی و همزمان با تشکیل دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» برای چهارمین سال متوالی از پوستر مظلوم مقتدر رونمایی شد.

وی با تاکید بر ایجاد دبیرخانه دائمی «راه سلیمانی» ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: مکتب حاج قاسم آنقدر شاخصه های فرهنگی، هنری، مذهبی و دینی در همه حوزه های مختلف دارد که هر چه کار هنری انجام بدهیم، بازهم جای کار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: باید به سمتی برویم که این امر در بین جامعه نافذتر و ملموس تر شود و دِین خودمان را به خدماتی که حاج قاسم برای جامعه و محور مقاومت داشته ادا کنیم.

روانشاد یادآور شد: امسال نیز رویداد «راه سلیمانی» برای چهارمین سال متوالی در استان برگزار می شود. این برنامه در سال اول به صورت همایش در سالن حوزه هنری برگزار شد و سال دوم همایش به صورت منسجم تر شروع و با شروع برنامه هایی از سوم خرداد تا هفته دفاع مقدس، هفته بسیج و دومین سالگرد مقاومت برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: این رویداد در سومین سال هم مورد استقبال هنرمندان استان قرار گرفت و در چهارمین سال برگزاری رویداد به سمت هدف گذاری برنامه های بلند مدت پیش می رویم.

به گفته روانشاد خوشبختانه هنرمندان استان لرستان از رویداد فرهنگی، استقبال بسیار خوبی داشته و خواهند داشت، زیرا استان لرستان ظرفیت های بسیار زیادی در این زمینه دارد. در این حوزه تنها به دنبال جشنواره و همایش نیستیم بلکه می خواهیم آثار هنرمندان به دست مخاطبان و فراتر از استان و سطح بین المللی برسد. در این راستا سال گذشته سرود ایل سلیمانی تولید و مورد استقبال قرار گرفت و می خواهیم از این نوع تولیداتی بهره ببریم‌.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: بی‌شک وجود دبیرخانه دائمی رویداد «راه سلیمانی» به تولید اثر و رویدادهای موفق و متنوع کمک خواهد کرد.

روانشاد با اشاره به وقایع اخیر غزه و فلسطین، اظهار کرد: در این مدت همرمندان برنامه های مختلفی در حمایت از مردم مظلوم غزه داشتند ولی لازم است در دهه مقاومت این تولیدات منسجم و رویداد محور باشد و تنها در سالن‌های سربسته ارشاد و سایر دستگاه ها اجرا نگردد و به بخشهای مردمی و انجمن ها و هنرمندان واگذار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha