شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عباس محمد حسنی - ارتش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به مقابله هوشمندانه با جنگ ترکیبی دشمن گفت: بستر جنگ ترکیبی امروز فضای مجازی است، فضای مجازی هم قربانگاه و هم قله ترقی است؛ اما بستگی به آن دارد که چگونه از آن استفاده می‌کنیم که این نحوه استفاده مستلزم بهره گیری از سواد رسانه‌ای است تا گرفتار برخی از ناهنجاری‌ها نشویم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امروز (دوشنبه) در جمع کارکنان تیپ ۳۸۸ شهید حیدر شهرکی ایرانشهر نیروی زمینی ارتش، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سرفراز ایران اسلامی و شهدای مظلوم غزه که مقتدرانه در مقابل صهیونیست‌های غاصب و قاتل ایستادگی کرده و به فیض شهادت رسیده‌اند، با بیان اینکه درباره توجه به نیروهای مسلح در قرآن و روایت‌ها تاکید زیادی شده است، گفت: حضرت امیر (ع) در عهدنامه مالک اشتر در فرازی پنج صفت مهم برای نظامی بودن را بیان می‌کنند.

وی ادامه داد: اولین کارکرد و ویژگی نیروهای مسلح پناهگاه مردم بودن است؛ هنگامی که ما لباس شرافتمند ارتش بر تن می‌کنیم، کارکرد مهم‌مان این است که باید پناهگاه و مأمن مردم باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، مایه زینت ولایت و قوام ملت هستند، افزود: دومین ویژگی نیروهای مسلح این است که باید مایه زینت و زیور حاکمان اسلامی باشند. امروز هنگامی که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بخواهد قدرت جمهوری اسلامی ایران را به رخ دنیا بکشند، نیروهای مسلح را پای کار می‌آورند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی دیگر ویژگی‍های نیروهای مسلح را مایه عزت دین و برقراری امنیت برشمرد و تاکید کرد: نیروهای مسلح از منظر حضرت امیر (ع)، مایه عزت و سربلندی دین و همچنین مایه برقراری امنیت هستند؛ چراکه وقتی نیروهای مسلح در جایی حضور پیدا ‌کنند، مردم در آن نقطه احساس آرامش می‌کنند.

وی قوام، دوام و بقای ملت را به واسطه حضور نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: مادامی که نیروهای مسلح حضور موثر داشته باشند، آب، خاک، امنیت ناموس، عزت ملی و افتخار ملی همه در بهترین شرایط ممکن حفظ خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی افزود: اینجاست که انسان درک می‌کند که وقتی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‍فرمایند، لباس ارتشی لباس شرافت، کرامت و آقایی است، به چه دلیل است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه از الزامات تحقق صفت‌های برشمرده شده در کلام حضرت امیر(ع) می توان به این موارد اشاره کرد، گفت: نیروهای مسلح باید از لحاظ آمادگی نظامی در سطح بسیار بالایی قرار بگیرند و همیشه به‌روز باشند؛ بنابراین برای تحقق این امر نیروهای مسلح ما باید از لحاظ آموزش‌های رزمی ارتقا پیدا کنند.

وی با اشاره به تقویت باورهای دینی در نیروهای مسلح افزود: تجهیزات مهم هستند، آموزش های نظامی مهم هستند، اما اگر نیرویی از نظر قلبی و ایمانی قوی نباشد با قرار گرفتن بهترین تجهیزات نظامی دنیا در اختیارش، قطعا در نقطه حساسی پا پس خواهد کشید و تنها کسی در این میدان تهی نخواهد شد که قلبش سرشار از ایمان شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی التزام به توصیه های حفاظتی را از جمله موارد بسیار مهم دانست و گفت: بخش قابل توجهی از قدرت و اقتدار نیروهای مسلح به حفاظت از اطلاعات حساس‌شان و آگاهی پیدا کردن از اطلاعات در اختیار دشمن است و این زمانی اتفاق می‌افتد که همگان به توصیه های برادرمان در حفاظت اطلاعات عمل کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه تقویت فرماندهان واجب و تضعیف آنان حرام است، تاکید کرد: ما باید برای تقویت فرماندهان‌مان از همه ظرفیت‌ها در سازمان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات ارتش بهره ببریم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازمانی حاکم بر ارتش فرهنگ بسیار متعالی است، گفت: هر سازمانی یک جسم و یک روح دارد؛ جسم هر سازمانی تجهیزاتی است که در اختیار دارد و روح آن، فرهنگی است که بر آن سازمان حاکم است و هر سازمانی که بتواند فرهنگ خود را حفظ کند قطعا زنده خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسنی با اشاره به مقابله هوشمندانه با جنگ ترکیبی دشمن گفت: بستر جنگ ترکیبی امروز فضای مجازی است، فضای مجازی هم قربانگاه و هم قله ترقی است؛ اما بستگی به آن دارد که چگونه از آن استفاده می‌کنیم که این نحوه استفاده مستلزم بهره گیری از سواد رسانه‌ای است تا گرفتار برخی از ناهنجاری‌ها نشویم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان تقویت سرمایه انسانی را بسیار مهم دانست و گفت: یکی از جلوه‎های تقویت سرمایه انسانی، حضور شکوهمند در پای صندوق‌های رأی است که هرچه این حضور پرشکوه تر باشد، یک نه بزرگ به دشمنان این مرز و بوم و یک آری بزرگ به خون شهدا و جلوگیری از طمع‌ورزی و بدخواهی دشمن علیه منافع ملی است؛ چراکه حضور در پای صندوق های رای یک تکلیف شرعی، قانونی و ملی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha