شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه عالیشهر

حوزه/ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جهت مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در دفتر امام جمعه عالیشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جهت مراسم عزاداری روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) صبح امروز با حضور حجت الاسلام حمیدی نژاد امام جمعه شهر، مسئولین و هیأت های مذهبی در دفتر امام جمعه عالیشهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد امام جمعه شهر عالیشهر در این جلسه با تسلیت ایام فاطمیه گفت: حضور و تجمع خیابانی مردم در تمام مراسمات ملی و مذهبی کشور بسیار حائز اهمیت و بسیار مهم است، مقام معظم رهبری وقتی از تجمع و حضور مردم صحبت می کنند با یک نشاط و خوشحالی این موضوع را بیان می کنند و اگر ما می‌خواهیم مقام معظم رهبری، نایب امام زمان (عج) را خوشحال و سربلند کنیم پس باید حضور در تجمعات و مراسمات مردمی داشته که مظهر قدرت اسلام است و توطئه های دشمن را خنثی می کند.

وی بیان داشت: حضور مردم در مراسم خیابانی شهادت حضرت زهرا ضرورت بسیار بالایی دارد چرا که دشمن این مهم را رصد می‌کند و باید هر کسی در حیطه مدیریت خودش، مساجد، هیات ها، مدارس ، ادارات و ... تمام تلاش خود را جهت حضور هر چه بیشتر مردم خصوصا جوانان و نوجوانان در این مراسم معنوی داشته باشند.

امام جمعه عالیشهر گفت: قرآن کریم، رسول گرامی اسلام(ص) را الگوی شایسته و اسوه ی حسنه ی مؤمنان معرفی کرده است، در این الگوگیری فرقی میان زن و مرد نیست، اما به دلیل خُلق و خوی و مسئولیت های خاص زنانه، لازم است زنان از جنس خود هم الگویی داشته باشند تا از نظر پذیرش الگو و روشن شدن مصادیق اسوه پذیری، به راه و رسم و سیره ی اخلاقی و خانوادگی او اقتدا کنند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد ابراز داشت: پیامبر(ص)، فاطمه(س) را از وجود خود می داند و بارها در جمع مؤمنین می فرماید: فاطمه(س) پاره ی تن من است. وجود فاطمه(س) از وجود رسول خدا(ص) جدا نیست و سیره ی او جلوه ی دیگری از سیره ی پیامبر است، پس فاطمه(س)، ادامه ی راه و سیره ی رسول خدا(ص) در همه ی زمینه هاست از جمله بندگی خدا، تقوا و عبادت، حجاب و عفاف و...است.

در این نشست مقرر شد مراسم محوری و متمرکز روز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور همه هیات مذهبی و مساجد راس ساعت ۹:۳۰ از میدان امام خمینی (ره) تا مصلی جمعه با عزاداری، زنجیر زنی و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha