دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام معصومی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی گفت: طلاب خیلی باید هواسشان باشد که وابسته به ظواهر دنیا نشوند و شیطان با نیازسنجی انسان را به دام می اندازد و هر چه نزدیکی آدم به خدا بیشتر باشد آزادی عمل بیشتری در انجام عبادات خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی معصومی تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس امروز سه شنبه در نخستین مراسم سالگرد آیت الله معصومی لاری با حضور طلاب در علمیه مدرسه النبی(ص) بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: علوم مختلفی برای نجات انسان وجود دارد که علم دین از همه آنها بالاتر است و اگر انسان در مسیر علم دین قرار گرفت و با تعالیم و ارزش های دین پرورش یافت عاقبت بخیر خواهد شد.

وی افزود: قدم برداشتن طلاب در مسیر علوم دینی همراه با ریاضت و مشقت است تا به درجات رفیع دست یابند .

استاد مدرسه علمیه النبی (ص) بندرعباس بیان کرد: یکی از شرط های موفقیت انسان کم کردن علایق دنیوی و عدم مشغول شدن به آن است چرا که بنده دنیا شدن راهی جز از بین رفتن انسانیت ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معصومی ادامه داد: خداوند متعال نقشه راه را به مردم نشان داده و آدمی در گفتار و کردار نیز باید مسیر پروردگار را دنبال کند و از لذات که نتیجه آن پیروی از شیطان است دوری ورزد.

وی در ادامه به نقل خاطره ای از آیت الله معصومی پرداخت و اظهار کرد: اوایلی که مرحوم پدرشان طلبه شدند با سختی و مشقت فراوانی رو به بودند و باعث شده بود از منزل تا مدرسه علمیه مسافت زیادی را طی کنند و در قم نیز با همین مشکلات مواجه بودند ولی با همین وجود به دنبال مادیات و دنیا نبودند و انسانی آزاد و بدون تشریفات بودند.

تولیت مدرسه علمیه مالک اشتر خاطرنشان کرد: طلاب خیلی باید هواسشان باشد که وابسته به ظواهر دنیا نشوند و شیطان با نیازسنجی انسان را به دام می اندازد و هر چه نزدیکی آدم به خدا بیشتر باشد آزادی عمل بیشتری در انجام عبادات خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha