شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسن مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: حضرت فاطمه(س) برترین بانوی عالم، پاره تن پیامبر(ص)، نخستین وارد شونده به بهشت، هم سخن با فرشتگان، الگوی امام مهدی (عج) و دارای مقام شفاعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در جمع دانش آموزان دبیرستان دخترانه سمیه (دوره دوم) برازجان با اشاره به اهمیت نماز و فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان حدیثی از پیامبر اسلام (ص) پرداخت و گفت: رسول اکرم(ص) فرمودند «شیطان تا زمانی که مؤمن بر نمازهای پنج گانه در وقت آن محافظت کند، پیوسته از او در هراس است؛ پس چون آنها را ضایع کرد بر وی جرأت پیدا کرده و او را در گناهان بزرگ می اندازد».

وی بیان داشت: از آثار و برکات اقامه نماز اول وقت می توان به راندن شیطان، برآورده شدن حاجات، رفع گرفتاری ها، بهشتی شدن، رفع بلاها، زیاد شدن عمر، زیاد شدن مال و اولاد صالح، مرگ آسان، آرامش در شب اول قبر، نورانی شدن چهره، آسان شدن حساب روز محشر، رضایت خدا و سلام دادن خدا به او اشاره کرد.

حجت الاسلام مصلح در ادامه به فضائل حضرت فاطمه(س) پرداخت و گفت: بر اساس صفات و ویژگی‌های دختر پیامبر اسلام (ص)، که بنابر باور شیعیان، در آیات قرآن و روایات به آنها اشاره شده است، ایشان جزو اصحاب کساء و اهل‌البیت (ع) است و همه فضایل مشترک میان آنها، شامل حضرت زهرا (س) نیز می‌شود.

امام جمعه برازجان افزود: به باور شیعیان، آیاتی همچون آیه تطهیر و آیه مودت و احادیثی مانند حدیث ثقلین،‌ سفینه و امان، بیانگر فضائلی همچون عصمت، وجوب محبت، هم‌سنگ قرآن بودن و ... است. سوره کوثر نیز به خیر کثیر بودنِ فاطمه و استمرار نسل پیامبر اشاره دارد.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) برترین بانوی عالم، پاره تن پیامبر(ص)، نخستین وارد شونده به بهشت، هم سخن با فرشتگان، الگوی امام مهدی (عج) و دارای مقام شفاعت است.

حجت الاسلام مصلح در پایان تصریح کرد: گروهی از عالمان شیعه همچون علامه امینی با استناد به بعضی از روایات دال بر فضائل حضرت فاطمه (س)،‌ ایشان را پس از رسول خدا (ص) و امام علی (ع)، برتر از همه پیامبران (ع)، امامان و ملائکه دانسته‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha