دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معاون فرهنگی_ تبلیغی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ معاون فرهنگی_تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در جمع حافظان، مبلغان و اساتید حفظ قرآن گفت: دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن سکوی عروج و آغاز فعالیتی نوین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رجبی در دوره "تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم" که با حضور طلاب خواهر حافظ قرآن از سراسر کشور در قم برگزار شد، با اشاره به معرفی قرآن با واژگان مختلف توسط خود قرآن، عنوان کرد: این کتاب الهی، در آیاتی خود را "بیان"، "موعظه"، "هدی"، "نور" و "حکمت" معرفی کرده است بنابراین، قرآن کریم، تبیان هر چیزی بوده و عالی ترین و موثق ترین منبع هدایت انسان، محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی_ تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران، تصریح کرد: همه ما موظفیم به این حبل متین، تا ابدیت، پای بند باشیم و بر عهد خود با خداوند متعال نسبت به این کتاب استوار و مقدس، باقی مانده و در زمینه ترویج معارف والای آن بکوشیم.

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مبلغ حفظ قرآن کریم در حوزه علمیه خواهران گفت: این دوره ها، سکوی عروج و آغاز فعالیتی جدید و نوین است. نباید متوقف بر این بود که یک گواهی بر سایر گواهی‌ها افزوده شود؛ بلکه باید جریان جدیدی با محوریت و بر مبنا و پایه قرآن کریم آغاز شود و این راه ادامه یابد. باید پرچمدار هدایت بر پایه قرآن بود و حفظ قرآن و سایر معارف آن را بتوان توسعه و ترویج داد. مبنا و غایت همه این دوره ها و برنامه‌ها، تهذیب و تربیت است.

وی گام اول ورود به وادی قرآن را عبور از حجاب الفاظ عنوان کرد و ادامه داد: گام آغازین محرمیت با این کتاب آسمانی، مسلط شدن به الفاظ آن است تا بتوان به عرصه معارف قرآن کریم، ورود و با قرآن، محرمیت پیدا کرد.

معاون فرهنگی- تبلیغی حوزه های علمیه خواهران بیان کرد: خداوند متعال، این کتاب مقدس زنده را همواره جاری و ساری و در زمان و مکان تا ابدیت برای انسان قرار داد که منبع نور و هدایت است. بالاترین تبلیغ و والاترین محتوایی که می‌توان ارائه کرد، تبلیغ معارف قرآنی است.

استاد حوزه و دانشگاه، واژه "دعوت" را یکی از واژگان قرآن کریم برای تبلیغ عنوان کرد و افزود: طبق آیات قرآن کریم، دعوت، با حکمت و موعظه‌ی حسنه، همراه است. قرآن، معدن حکمت است و هرکس که خداوند متعال به او حکمت عنایت کند، خیر کثیر به وی می‌رسد، بنابراین قرآن کریم، معدن موعظه و هدایت است.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی در پایان اظهار امیدواری کرد که چنین دوره هایی استمرار یافته و امر ترویج معارف والای قرآن ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha