دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تقدیر مسئول انجمن ها و قطب های علمی حوزه از دو برگزیده جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و محمود حکمت نیا از برگزیدگان ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی از آنان تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول انجمن ها و قطب های علمی حوزه های علمیه در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و محمود حکمت نیا استاد گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه از برگزیدگان ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، از آنان تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  واعظی در این دیدار ضمن قدردانی از توجه حوزه­های علمیه به اندیشمندان حوزه­ای و تأکید بر تکریم مضاعف دانشمندان و نخبگان جوان، تقویت نهادهای علم سنج حوزه­ای با رویکردهای علمایی، غیر سازمانی و ناظر به حل مسائل واقعی کشور را از اولویت­های پژوهش­های دینی و حوزوی بر شمرد.

دکتر حکمت نیا نیز با ذکر خاطراتی، مواجهه عالمانه و پدرانه با چالش­های نسل نو را از امتدادهای ضروری پژوهش­های حوزوی دانست.

در پایان حجت الاسلام والمسلمین برته به نمایندگی از انجمن­ های علمی حوزه، ضمن برشمردن دستاوردهای علمی برگزیدگان، از سال­ها تلاش، تولید دانش، پاسخ به پژوهش­های ناپیدا و تربیت فضلای حوزوی و انتخاب ایشان به عنوان دانشمندان برگزیده علوم انسانی – اسلامی را تبریک و لوح یادبود انجمن­ های علمی را اهدا نمود.

خاطر نشان می­شود حجت الاسلام والمسلمین دکتر کریمی و جناب آقای حشمتی از همراهان هیأت اعزامی انجمن­ها و قطب­های علمی حوزه بودند.

بر اساس این گزارش: ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی همزمان با برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی دوشنبه ۲۲ آبان در تهران برگزار شد و در این دوره محمود حکمت نیا استاد گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزیده این دوره از جایزه جهانی شدند.

دبیرخانه دائمی کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی به منظور تقویت انگیزه‌ها، تشویق و ترغیب پژوهشگران مسلمان اعم از ایرانی و غیر ایرانی برای نوآوری و نظریه‌پردازی در حوزه علوم انسانی اسلامی و از همه مهم‌تر، الگوسازی در این عرصه، هر دو سال یک بار جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی را برگزار کرده و به برترین نوآوری‌ها و نظریه‌ها جایزه اعطا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha