شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به صلح و حمایت از انسانیت دعوت کرده است، گفت: این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش اسرائیل به واسطه حق وتو در سازمان ملل بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تأکید بر اینکه بی‌تردید حق وتو باعث می‌شود تا کارآمدی مجامع بین‌المللی زیر سوال برود، اظهار داشت: در روزهای اخیر به عینه شاهد این ناکارآمدی از سوی سازمان ملل به واسطه حق وتوی آمریکا در پایان دادن به جنگ بی‌رحمانه غزه بودیم که باعث شد کشتار رژیم صهیونیستی تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آمار حاکی از آن است که آمریکا تا به امروز از این حق وتو استفاده‌های زیادی به‌ویژه به سود رژیم جعلی اسرائیل داشته است، اظهار کرد: با وجود اینکه در تقویم جهانی، روزی را به نام روز جهانی عاری از خشونت داریم اما ابرقدرت‌ها بدون توجه به این امر در حال انجام خشونت بی حد و مرز علیه جوامع ضعیف هستند.

امام جمعه زنجان، با یادآوری اینکه دین مبین اسلام همواره انسان‌ها را به صلح و حمایت از انسانیت دعوت کرده است، ادامه داد: این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد حمایت آمریکا از رژیم کودک‌کش اسرائیل به واسطه حق وتو در سازمان ملل بودیم و این امر اجازه نداد قطعنامه سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی به سرانجام برسد.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به اینکه وتو کردن حدود ۴۰ قطعنامه سازمان ملل علیه رژیم جعلی اسرائیل از سوی آمریکا فاجعه‌ای در دنیایی که مدعی حقوق بشر است به شمار می‌رود، تصریح کرد: فارغ از این اقدام استکبار جهانی، امروز شاهد تجمعات گسترده در سراسر جهان علیه اقدامات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه هستیم و امیدواریم همه این اقدامات منجر به نابودی ابدی این رژیم کودک‌کش شود.

وی در ادامه با یادآوری مناسبت‌های پیش رو، از ۲۶ آذرماه به عنوان روز حمل و نقل یاد کرد و با بیان اینکه فعالان این عرصه خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۲۷ آذرماه نیز سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح است که به روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده و همه تلاش دشمن این است که اجازه ندهد تحصیل و تهذیب در کنار هم قرار گیرد.

امام جمعه زنجان، همچنین با اشاره به سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا (س)، بیان کرد: این ایام فرصت مغتنمی برای تبعیت و توسل به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha