شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
باقی

کارشناس مذهبی، قیام حضرت فاطمه سلام الله علیه را پایه گذار  و تعیین کننده خط مشی  اهل بیت (ع) در طول تاریخ امامت عنوان کرد و گفت: گواه این مدعا آن است که حضرات معصومین (ع) حضرت فاطمه (س) را حجت خدا بر خود دانسته اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی باقی امروز در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در جمع کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با بیان اینکه اسلام یک دین کاملا اجتماعی و سیاسی است، گفت: بیشتر آیات قرآن کریم در حوزه مسائل اجتماعی و سیاسی بوده و عمل به آیات، دستورات و احکام آن بدون وجود حکومت دینی امکان پذیر نیست.‌

وی، هدف قیام و حرکت همه انبیا و اولیاء الهی را تشکیل حکومت دینی عنوان کرد و افزود: گرچه این هدف و این امکان برای همه آن انبیاء محقق نشد، ولی این هدف وجود داشت.

کارشناس دینی افزود: مطالعه زندگی ائمه طاهرین علیهم السلام نشان می دهد این حضرات گرچه در ظاهر عملکرد متفاوتی در مقابل حکومت های طاغوتی زمان خود داشته اند، ولی همه یک هدف مشترک را دنبال کرده و آن تلاش برای پایه گذاری حکومت دینی بوده است.

وی با اشاره به کتاب انسان ۲۵۰ ساله تالیف مقام معظم رهبری تصریح کرد: در این کتاب همه حضرات معصومین علیهم السلام به یک انسان ۲۵۰ ساله تشبیه شده است، چرا که همه آنها نور واحدند و تفاوت عملکرد آنها صرفا به دلیل تفاوت شرایط سیاسی و اجتماعی زمانشان بوده است.

حجت الاسلام باقی، قیام حضرت فاطمه سلام الله علیه را پایه گذار و تعیین کننده خط مشی اهل بیت (ع) در طول تاریخ امامت عنوان کرد و گفت: گواه این مدعا آن است که حضرات معصومین (ع) حضرت فاطمه (س) را حجت خدا بر خودشان دانسته اند و حضرت مهدی (عج) نیز در حدیثی فرموده اند«فاطمه (س) برای من اسوه و الگوست».

وی در پایان با اشاره به اینکه این بانوی بزرگ یک تنه در مقابل انحراف امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) ایستاد، خاطر نشان کرد: حضرت فاطمه (س) به ما آموزش می دهد که نباید به حکومتی غیر از آنچه در واقعه غدیر بیان شده است راضی بود.‌

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha