یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین غفوری

حوزه/ امام جمعه کرمانشاه گفت: مؤمنین باید اجتماع کنند و امر امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) را احیا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین غفوری پیش از ظهر امروز در آیین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و بزرگ‌شمردن برکات برپایی مجالس عزاداری اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: مؤمنین باید اجتماع کنند و امر امامت و ولایت ائمه اطهار(ع) را احیا کنند.

وی ادامه داد: پرچم قیام امام حسین(ع) را بیش از ۱۴ قرن گذشته همین مجالس برافراشته نگه‌داشته‌اند و به یک حرکت جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده، چنانچه که در روز عاشورا حتی در پایتخت شیطان بزرگ هم، مجالس عزاداری برپاست.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، اضافه کرد: آنچه توانسته جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت(ع) و به‌طور کلی دنیا اسلام را مشتاق و محب اهل بیت(ع) کند، همین مجالس عزاداری است که محفل کسب معرفت نسبت به جایگاه و مقام و منزلت معصومین(ع) است.

وی با مروری بر اهمیت کسب معرفت نسبت به اولیای الهی، اظهار کرد: کسی که حضرت زهرا(س)، ائمه اطهار(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) را در حالی زیارت کند که نسبت‌به حق آن بزرگواران بر مردم و جایگاه آنان نزد خدا معرفت داشته باشد، بهشت را تصاحب کرده و این مجالس کلاس درس معرفت نسبت به خدا، کتاب و دین خدا و اولیای الهی است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره ‌به اهمیت ابراز محبت و عرض مودت نسبت به اهل بیت(ع)، عنوان کرد: مجلس عزای اهل بیت و ائمه اطهار(ع)، محل اظهار محبت و مودت به نورهای عالم خلقت است و عرض ادب جمعی به‌ محضر حضرت، برکات فراوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه، با تأکید بر لزوم موضع‌گیری مؤمنان، تصریح کرد: در زیارت‌ها به ما توصیه شده که شیعه باید موضعش هم در مقابل نسبتی که با ائمه اطهار(ع) دارد و هم در برابر مخالفان و معاندان اهل بیت (ع) مشخص باشد، کما اینکه موضع‌گیری شیعیان در زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره، به ‌وضوح مشخص شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، یادآور شد: اقامه مجلس عزای فاطمی(س) با حضور فرزندان شهیدش، توفیقی مضاعف است و اگر بگوییم که اولین شهیده‌ گمنام عالم حضرت صدیقه طاهره(س) است، گزاف نگفته‌ایم.

وی خطاب به حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: ما امروز درحالی‌که مؤمن به عصمت و ولایت کبرای شما، رسالت حضرت رسول اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) هستیم، با ایمان به حق شفاعت شما، هدایتتان در دنیا و شفاعتتان در آخرت را تمنا می‌کنیم که شامل حال ما و فرزندان ما و نسل‌های بعد از ما تا قیام قیامت شود و نسل ما، نسل سعادتمند به ‌برکت ولایت شما باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha