شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
ب

جلسه هماهنگی با موضوع برگزاری چهارمین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و دانش بنیان «فَردُخت» با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری حوزه در کاشان امروز نشست هماهنگی این رویداد که به اهتمام سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، بسیج جامعه زنان، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است، با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، شهردار، اعضای شورای اسلامی، مدیران و مسئولین فرهنگی شهر و اعضای ستاد اجرایی این جشنواره در دفتر حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی تشکیل شد و راهبردهای ارتقا سطح کیفی جشنواره مورد بررسی قرار گرفت.

کیومرث محمدپور شهردار کاشان به عنوان رئیس جشنواره ملی «فَردُخت» در این نشست با توجه به اینکه حجاب و پوشش از هنجارهای فرهنگ دینی و بومی و از سوی دیگر یکی از مهم‌ترین جنبه‌های جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی است، بر همراهی و نگاه مدیریت شهری در اقدامات و برنامه ریزی در حوزه حجاب و عفاف با توجه به تهاجمات فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری هم راستا با سایر دستگاه‌ها، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را در فعالیت‌های خود قرار داده است.

محمدعلی فرجی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این نشست با تأکید بر کیفیت رویداد، ویژگی جشنواره امسال را تقویت بخش آموزش از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور توان افزایی بانوان کاشانی در بخش طراحی مد و لباس عنوان کرد.

محمدرضا نجفی دبیر جشنواره نیز به برگزاری کارگاه‌های متنوع و استقبال کم نظیر ۳٠ استان کشور از این رویداد و استقبال فعالان عرصه مد و لباس کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۴٠ طرح و اثر از ۲۲ استان کشور به دبیرخانه رویداد در بخش مانتو اجتماع و طراحی کالکشن اجتماعی خانواده رسیده است و روند ارسال همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه کاشان هم در پایان این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین رویدادی در حوزه حجاب و عفاف و تقدیر از برگزار کنندگان بر تداوم برگزاری اینگونه برنامه‌ها با توجه به اینکه این جشنواره یک فعالیتی ارزنده و ارزشمند در حوزه پوشاک ایرانی اسلامی است و عفاف و حجاب از مهم‌ترین اولویت‌های اجرای آن محسوب می‌شود، تأکید کرد.

شایان ذکر است، افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی «فَردُخت» و نمایشگاه آثار منتخب به میزبانی کاشان شهر جهانی نساجی سنتی، روز شنبه ۲ دی ماه، همزمان با آغاز هفته پوشش ایرانی اسلامی از ساعت ۱۲:۳٠ در سالن مهرگان فرهنگ‌سرای مهر کاشان خواهد بود، نمایشگاه آثار تا جمعه ۸ دی ماه در ورودی تالار شهر دائر و اختتامیه جشنواره چهارشنبه ۶ دی ماه با معرفی نفرات برتر انجام خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha