یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ارشاد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان، نظارت بر فیلم‌های ساخته شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و گفت: چه در بخش ساخت و تولید فیلم‌های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی، ایرانی و ترویج خشونت و اباحی گری در بین خانواده‌ها می‌شود، جلوگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان، عصر امروز در دیدار با معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استان لرستان خاستگاه علما، ادبا، فقها و اندیشمندانی است که در علوم مختلف سرآمد هستند، اظهار داشت: برخی چهره‌ها در داخل و برخی دیگر در خارج از کشور جزء اندیشمندان و صاحب نظران محسوب می‌شوند و باعث افتخار این مرز و بوم هستند.

وی با اشاره به اینکه استان لرستان مهد تاریخ، فرهنگ و هنر و از نخستین تمدن‌های شکل گرفته به گواهی اسناد و آثار تاریخی است، گفت: متاسفانه امروزه عنایت و حمایتی از این میراث بانان فرهنگ و هنر نمی‌شود، لذا شایسته است این موضوع مورد توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه دولت قرار گیرد.

امام جمعه خرم آباد، طرح تحول فرهنگی را که در سال ۱۴۰۲ با رویکرد اسلامی و قرآنی تدوین شده را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: میزان تخصیص اعتبارات ویژه برای استان لرستان کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی پیگیری مطالبات مردمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ارتقای فرهنگی، قرآنی و هنر فاخر که در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لرستان مطرح شد را خواستار شد و گفت: امید می‌رود با پیگیری‌های مسئولان، شاهد عملی شدن این مطالبات باشیم.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج شور و شوق نوجوانان و جوانان لرستانی به یادگیری قرآن کریم و کسب معارف، اظهار کرد: جوانان ولایت مدار این مرز و بوم سال‌ها است که از عدم توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی رنج می‌برند و از برکات بی‌شمار آن بی‌بهره هستند که در صورت حمایت از موسسات و اتحادیه‌های قرآنی تحولی عظیم در استان ما ایجاد خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، با اشاره به طرح‌های ضعیف زیرساختی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، خواستار تکمیل و تجهیز تالار مرکزی خرم آباد شد و یادآور شد: علیرغم پیشرفت ۶۵ درصدی تالار مذکور، تقریباً نیمی از تکمیل طرح باقی مانده و متاسفانه برخی از شهرستان‌ها مانند سپیددشت، اشترینان، زاغه، کوهنانی و معمولان، فاقد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، تصریح کرد: حمایت مادی و معنوی از هنرمندان پیشکسوت، افزایش سهمیه بیمه هنرمندان استان، سرمایه گذاری و اولویت بندی برای تولید فیلم‌ها و آثار هنری نوین در راستای جهاد تبیین و دیگر گونه‌های هنری جهت مستند سازی خصوصاً مبارزات حق طلبانه مردم لرستان در دوران رژیم منحوس پهلوی، نیازمند اعتبارات لازم است.

وی با انتقاد از اختصاص اعتبارات به هنرمندان غیر بومی که با روح و فضای فرهنگی و هنری مردم لرستان آشنایی ندارند، خاطرنشان کرد: هنرمندان بومی لرستان با خلق آثار هنری ماندگار که صدها بار به نمایش گذاشته شده توانایی لازم را برای ارتقاء فرهنگ و تمدن لرستان دارند، اما کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی تأکید کرد: تأسیس مرکز اسناد تاریخی و ملی انقلاب اسلامی در لرستان برای دسترسی و استفاده مولفان و پژوهشگران مقیم لرستان، رفع مشکلات صاحبان تألیف در حوزه چاپ کتاب‌های مذهبی و تاریخی زندگی علما و اندیشمندان دینی و ادبی و حماسه سازان و مبارزان، از دیگر مسائلی است که انتظار می‌رود تا وزیر ارشاد نسبت به آن حساس باشد.

امام جمعه خرم آباد، نظارت بر فیلم‌های ساخته شده برای نمایش خانگی و تولید بازی‌های رایانه‌ای را ضعیف دانست و اظهار کرد: چه در بخش ساخت و تولید فیلم‌های نمایش خانگی و چه بازی‌های رایانه‌ای باید از آنچه که باعث تقابل با فرهنگ اسلامی، ایرانی و ترویج خشونت و اباحی گری در بین خانواده‌ها می‌شود، جلوگیری کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha