شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست مدیران و مسئولان استان مازندران با حضور آیت الله اعرافی

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: روی تعامل حوزه و دانشگاه باید کار شود؛ اگر بخواهیم دنیای امروز انقلاب و گفتمان جدید را پیش ببریم، باید حوزه و دانشگاه نقش موثر خود را انجام دهد، شعار ما در حوزه " مطالبه‌گری و پاسخگویی" است.

به خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله علیرضا اعرافی در جلسه با نهادهای حوزوی در مازندران، اظهار داشت: طیف فرهنگ‌ و دینی که از مازندران برخاستند یک شمول و گستردگی خاصی دارد، این بزرگان غیر از مقامات علمی و خردورزی، در عمل هم اهل میدان بوده و تلاش کردند.

ببینید:

تصاویر نشست مدیران و مسئولان استان مازندران با آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: برای اینکه این استان به نقطه مطلوب برسد، اتکا به هویت تاریخی ضرورت دارد، اینها را باید به حوزه و دانشگاه برد، این ریشه عمیق تاریخی همچون درختی تنومند در تاریخ رشد کرده و اثرگذاری کرده است.

آیت الله اعرافی یادآور شد: امروز علاوه بر هویت سازی باید بر آن برگ‌های جدید متناسب با نیاز نسل جوان بی‌افزاییم، این چیزی است که به حوزه‌های علمیه خط می‌دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: یک مثلث سه ضلعی است که اگر در جامعه منزلت داشته باشد جامعه سعادتمند است، این سه ضلع، آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه است که همه ما باید تلاش کنیم پرکار و قوی باشند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه رفیعی دارد، گفت: همه دستگاه‌ها باید پیوست آموزش و پرورشی داشته باشند، باید کمک کنیم تا در صدر باشد، از آن طرف دستگاه آموزش و پرورش باید راه را برای اصلاح، ارتقا و تکمیل باز کند.

شعار ما در حوزه " مطالبه‌گری و پاسخگویی" است

وی با اشاره به کارهایی که درباره آموزش و پرورش در سند تحول انجام شد، تصریح کرد: درخواست در این رابطه این است که حوزه اولویت خودش را آموزش و پرورش بداند و به سوالات پیچیده دانش آموز امروز با درنظر گرفتن شرایط پاسخ بدهد.

آیت الله اعرافی با اشاره به طراحی طرح‌های تحول در حوزه، بیان کرد: یکی از طرح‌های کلان، امضای برنامه مشترک پنج ساله با وزیر آموزش و پرورش با سی محور از جمله طرح امین بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان این که معالجه دردهای آموزش و پرورش این است که کمک به ارتقای آن را باید از همه بخواهیم، تأکید کرد: خارجی‌ها گاهی نسبت به انجام کار فرهنگی طلاب در آموزش و پرورش حساسیت نشان دادند، در حالی که این حضور با تعامل و مهر و محبت است، نقصی هم اگر وجود دارد آماده اصلاح آن هستیم.

وی اظهار کرد: همچنین روی تعامل حوزه و دانشگاه نیز باید کار شود، اگر بخواهیم دنیای امروز انقلاب و گفتمان جدید را پیش ببریم باید حوزه و دانشگاه نقش موثر خود را انجام دهد، شعار ما در حوزه " مطالبه‌گری و پاسخگویی" است.

مدیر حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: تعریف کار براساس منظومه فکری و راهبردی از ۶۰ سال قبل در حوزه در حال انجام است و امروز حوزه از اسناد راهبردی، سند برنامه پنج ساله و بیش از صد طرح بزرگ برخوردار است.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha