شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح و پایان دادن به خشونت، شکست‌خورده‌ترین نهاد جهانی است، گفت: در جریان نسل کشی در غزه سازمان ملل چه کرده است؟

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و چهارم آذرماه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج بیان داشت: ۲۶ آذر مصادف با ۳ جمادی‌الثانی سالگشت شهادت صدیقه طاهره زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها را به همه شما شیعیان و محبان خاندان عصمت و طهارت تعزیت و تسلیت عرض می‌کنم.

زهرای اطهر را از جهات مختلف به پدرش شبیه دانستهاند

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسول خدا به بیان قرآن کریم الگوی بشریت است، افزود: انسان احتیاج به الگو دارد تا در مسیر رشد و کمال خود با تبعیت از او به مقصد برسد. در امور دیگر هم همین‌طور است. قرآن پیامبرش را الگو معرفی کرده است. بعد می‌بینیم در روایات فراوانی که از فریقین نقل‌شده، زهرای اطهر را از جهات مختلف به پدرش شبیه دانسته‌اند. عایشه می‌گوید: «کسی را در سیما و گفتار و رفتار، هنگام بر خواستن و نشستن از فاطمه علیهاالسلام به پیامبر خدا شبیه‌تر ندیدم. هیچ‌کس را در حرکات بدن، راه و رسم زندگی و سخن گفتن از فاطمه به رسول خدا شبیه‌تر ندیدم».

رفعت مقام و جایگاه بلند صدیقه طاهره سلاماللهعلیها قابل‌درک و فهم نیست

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه رفعت مقام و جایگاه بلند حضرت قابل‌درک و فهم برای همچون منی نیست مگر کلماتی که رسول خدا و اهل‌بیت درباره ایشان گفته‌اند را بفهمیم که آن‌هم ساده نیست، گفت: رسول خدا حجت الهی است که قرآن کریم بالصراحه می‌گوید همه حرکات، سکنات، سخن، سکوت، محبت و خشم رسول خدا از روی هوا و هوس و خودبینی نیست. «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَی»؛ هرگز از روی هوای نفس سخن نمی‌گوید. از روی عصمت به کسی محبت می‌کند و یا خشم دارد که منعکس‌کننده خشم و رضای الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: رسول خدا درباره حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها بیانی را فرمودند که همه شنیده‌اید: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَهَ وَ یَرْضَی لِرِضَاهَا»؛ این بیان پیامبری است که از روی میل شخصی سخن نمی‌گوید و عاطفه پدر و فرزندی و امثال این‌ها زمینه گفتن این کلام و مشابه این بیان نیست. لذا فهم مطلب کمی سخت می‌شود.

خشنودی و غضب زهرای اطهر معیار و ملاک حق و باطل‌شده است

وی در ادامه بابیان اینکه صدیقه طاهره آن‌قدر سیر معنوی و قرب الی الله پیداکرده که شده معیار و سنجه تشخیص کاری که مورد رضایت و یا نارضایتی خدای تعالی است، گفت: اگر ما مواظب نفس خودمان باشیم و حلال و حرام را رعایت کنیم و از دستورات خدای متعال تخطی نداشته باشیم این قوه در ما به وجود می‌آید که حق را از باطل تشخیص دهیم. آیات تقوا این را بشارت داده که اگر تقوا داشته باشید فرقان حق و باطل را به دست می‌آورید اما آنچه درباره زهرای اطهر گفته می‌شود این نیست که ایشان حق را از باطل خوب تشخیص می‌دهد. آنچه این روایت می‌گوید این است که خشنودی و غضب حضرت خودش معیار و ملاک حق و باطل‌شده است.

زهرای اطهر سلاماللهعلیها میزان الاعمال است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه صدیقه طاهره سلام‌الله‌علیها آن‌قدر طهارت نفس پیداکرده که معیار حق و باطل‌شده است، گفت: به این بیان نبوی، زهرای اطهر سلام‌الله‌علیها میزان الاعمال است. پس با دقت در بیانات ایشان می‌توانیم بفهمیم در این زمان به وظائف خودمان عمل می‌کنیم یا نه. اگر عزیزان به فرازهای خطبه فدکیه توجه داشته باشند دستورالعمل‌هایی برای همه زمان‌ها و برای افراد مختلف بیان‌شده است و بسیار درس‌آموز است.

یکی از کارهای دشمن پنهان شدن پشت شعارهای زیبا و دهان‌پرکنی مثل حقوق بشر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه در خطبه فدکیه، حضرت به ما یاد داده است که از دشمنان اطاعت نکنیم و فریب ترفندهای موذیانه و تفرقه‌افکنانه آنان را نخوریم، گفت: یکی از کارهای دشمن پنهان شدن پشت شعارهای زیبا و دهان‌پرکنی مثل حقوق بشر است که قدرت‌های استعمارگر به‌عنوان حربه‌ برای سلطه بر کشورها از آن استفاده می‌کنند و می‌بینید که چگونه با همین عنوان جنایت و ظلم خود را گسترش می‌دهند. یا همین عنوانی که ده سالی است به تصویب نمایندگان کشورهای جهان رسید و ۲۷ آذر را روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری نامیدند.

شهید آیت‌الله دکتر مفتح را مدعیان جهانی ضد خشونت به شهادت رساندند

وی در ادامه بابیان اینکه همین ده سال را بررسی کنید و خشونت‌هایی که علیه ملت‌ها، قدرت‌های بزرگ اعمال کرده‌اند را لیست کنید، شرم‌آور خواهد بود، گفت: قبل از این تاریخ هم همین قدرت‌ها مستقیماً و یا توسط عوامل و ایادی که در کشورها داشتند ظلم و جنایت و خشونت می‌کردند که کشور ما طعم این خشونت‌ها را زیاد چشیده است. شهید آیت‌الله دکتر مفتح (ره) این دانشمند مجاهد باتقوای آشنای به علوم مختلف، شخصیتی که بیشترین تلاش را برای برقراری وحدت حوزه و دانشگاه بکار برد را همین مدعیان جهانی ضد خشونت به شهادت رساندند.

وحدت حوزه و دانشگاه انقلاب و نظام را باقدرت به آرمان‌های بلندش خواهد رساند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: یکی از گفتمان‌های اصیل انقلاب اسلامی، وحدت حوزه و دانشگاه است که در منظومه فکری امامین انقلاب، مطرح بوده که اگر این ظرفیت بی‌نظیر با برنامه و درست مورد بهره‌برداری قرار گیرد، خیلی زود انقلاب و نظام را باقدرت به آرمان‌های بلندش خواهد رساند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه پرداخت و گفت: حضرت آقا فرمودند: «از چیزهایی که امام بزرگوار روی آن تأکید می‌کردند، ارتباط حوزه و دانشگاه بود. مسئله وحدت حوزه و دانشگاه، ترکیبی است که اگر به‌درستی زوایای معنای رمزی آن شناخته شود، هم برای کشور و آینده بسیار بابرکت است و هم برای دشمن و نیروهای مهاجمِ مزاحمِ کینه‌ورز خارجی و ایادی داخلی آن‌ها بسیار تلخ و گزنده و شکننده است. این ترکیب، یک معنای رمزی و سمبلیک دارد».

وی افزود: بیانات حضرت آقا در این زمینه بسیار رهگشا و کاربردی است که قسمت اعظم آن محقق نشده است. مثل شناخت محیط طلبگی از سوی دانشگاهیان، آگاهی حوزه از نظام آموزش دانشگاهی، ارتباط مستمر و منظم متناسب با نیاز حوزه و دانشگاه، ترویج ارزش‌های معنوی و دینی در دانشگاه‌ها، نوگرایی مفید، نگرش سازنده و پویا، تحول و استفاده از روش‌های علمی جدید و کارساز، آینده‌نگری همراه با طرح و برنامه و امثال این‌ها که باید از طریق مسئولین هر دو مرکز به‌طور جد دنبال شود.

کشورهای منفعت‌طلب و زیاده‌خواه به اسم مبارزه با خشونت و افراطیگری، بزرگ‌ترین جنایات بشری را مرتکب شدهاند

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه تا امروز کشورهای منفعت‌طلب و زیاده‌خواه در همین منطقه غرب آسیا به اسم مبارزه با خشونت و افراطی‌گری، با ایجاد بحران‌های مختلف، بزرگ‌ترین جنایات بشری را مرتکب شده‌اند، گفت: حتی توسط همین فضای مجازی هم برعلیه مردم جهان خشونت می‌کنند و فکر و اندیشه‌ انسان‌ها را می‌کشند و یا به اسارت خود درمی‌آورند.

امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح، شکست‌خورده‌ترین نهاد جهانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه امروز شورای امنیت سازمان ملل در برقراری و حفظ صلح و پایان دادن به خشونت، شکست‌خورده‌ترین نهاد جهانی است، گفت: در جریان نسل کشی در غزه سازمان ملل چه کرده است؟

حق وتو برای قدرت‌های استکباری و استعماری یعنی جاهلیت و قانون جنگل

وی در ادامه بابیان اینکه برای ۵ عضو دائم در این شورا یعنی آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین حق وتو قرار داده‌اند، گفت: حق وتو برای قدرت‌های استکباری و استعماری یعنی جاهلیت و بربریت و هرج‌ومرج جهانی، حق وتو برای این قدرت‌ها یعنی قانون جنگل، یعنی حمایت از تروریسم دولتی، یعنی نمی‌خواهیم قبول کنیم که صهیونیست‌ها شکست‌خورده‌اند؛ یعنی با این حق اعلام می‌کنیم که این قانون، بشری و انسانی نیست، این نهادهای بین‌المللی در این فقره ثابت کردند که هیچ خاصیتی ندارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با تأکید بر اینکه با وتو کردن نمی‌توانید برای موجود خبیثی که تشت رسوایی‌اش افتاده آبرو بخرید، گفت: وتو یعنی ای جامعه جهانی از ما به خاطر دفاع از نسل‌کشی متنفر باش؛ و ما هم متنفریم و صدای تنفر ما را از مصلای کرج با شعار مرگ بر اسرائیل بشنوید.

فرازهای انتهایی خطبه فدکیه خطاب به خواص مطالبی دارند که به درد امروز ما میخورد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه در فرازهای انتهایی خطبه فدکیه خطاب به خواص مطالبی دارند که به درد امروز ما می‌خورد، گفت: حضرت فرمودند: «آگاه باشید من می‌بینم که شما رو به‌راحتی گذارده‌اید، و عافیت‌طلب شده‌اید، و به تن‌پروری و آسایش در گوشه‌ی خلوت تن دادید، و از فشار و تنگنای مسئولیت‌ها به وسعت بی‌تفاوتی روی آوردید. بدانید و آگاه باشید من آنچه را باید بگویم، گفتم، بااینکه به‌خوبی می‌دانم ترک یاری حق با گوشت و پوست شما آمیخته، و عهدشکنی قلب شمارا فراگرفته است ولی چون قلبم از اندوه پر بود و احساس مسئولیت شدیدی می‌کردم کمی از غم‌های درونی‌ام بیرون ریخت، و اندوهی که در گرمخانه‌ام موج می‌زد خارج شد، تا با شما اتمام‌حجت کنم و عذری برای احدی باقی نماند».

وی ادامه داد: حضرت می‌فرماید: «مواظب باشید خط نفوذ کاری می‌کند که تفکر و مکتب اهل‌بیت در جامعه حاکم نباشد. با فریب مردم را از اعتراض و مطالبه گری بازمی‌دارند» و می‌فرماید: «حتّی می‌بینیم اکثر شمشیرزنان دیروز، در چنین شرایطی متوقّف می‌شوند، چراکه تا دیروز هر وقت مجاهدان دست به شمشیر می‌بردند در مقابل خود کافر و مشرک می‌دیدند و حالا در مقابل خود جریانی را که ادعای اسلامیت دارد، می‌بینند». مظاهر غرب و سبک زندگی غربی را، آرام وارد زندگی اهل ایمان کردند، روی عقاید و باورها کارکردند و می‌کنند، همین جنگ نرم و جنگ ادراکی که گفته می‌شود و حضرت آقا در مقابل آن توصیه به جهاد کبیر و جهاد تبیین کردند. با همین تغییر باورها امروز را ازنظر خوردوخوراک و پوشش و مسائل این‌چنینی با ۲۰ و یا ۳۰ سال قبل مقایسه کنید. باید توجه داشته باشیم که انحراف با یک درجه اتفاق می‌افتد اما مدتی که گذشت ضلع دیگرش قابل‌دیدن نیست.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه افزود: یک‌وقت مسئولین ما اگر به آن‌ها راجع به حقوق صحبت می‌کردید کأن به آن‌ها اهانت شده است اما رسیدیم به‌جایی که باید برای بعضی از آن‌ها به خاطر حقوق نجومی دادگاه تشکیل شود و مجلس قانون برای دستمزدها تصویب کند و هرروز راجع به فساد فلان دستگاهی که با پول بیت‌المال بازی کرده خبر بشنویم.

دولت سامانه نظارتی خودش را در عقد قراردادها و تفاهمنامهها تقویت کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه الحمدالله دولت خودش شناسایی و برخورد می‌کند و تحویل دستگاه قضا می‌دهد که جای تشکر دارد اما کافی نیست، گفت: هنوز رگه‌های فساد در بحث نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی و گوشت و آرد و امثال این‌ها دیده می‌شود. دولت محترم باید سامانه نظارتی خودش را در عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی که با اشخاص و دستگاه‌ها بسته می‌شود را تقویت کند تا در آینده شاهد تخلفاتی که سرمایه‌های ملی را از بین می‌برد نباشیم.

باید در مقابل جریان نفوذ ایستاد و او را از مسندها کنار زد

وی در خاتمه تصریح کرد: به‌هرتقدیر حضرت زهرا به ما یاد می‌دهد که باید در مقابل جریان نفوذی در داخل نظام ایستاد و او را از مسندها کنار زد والا ولی خدا خانه‌نشین می‌شود. والا صدای ولی خدا به این عمار و این مالک بلند می‌شود. حضرت زهرا با زیرکی تمام هشدار داد که بدانید جریان ظاهرالصلاح در دستگاه حاکمه، اگر پاک‌سازی نشوند، دشمن نتیجه کارش را از عمل آن‌ها به دست خواهد آورد. البته مقابله با این جریان جرئت فاطمی می‌خواهد که وارد عرصه دفاع از حق و ولایت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha