یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

حوزه/ اسماعیلی گفت: تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار باید با جدیت دنبال شود و همه ظرفیت‌ها برای تولید چنین شخصیت‌هایی پای کار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امشب در یادواره شهید صادق گنجی در برازجان، اظهار داشت: روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را در شورای فرهنگ عمومی به‌نام شهید گمنام نام‌گذاری کردیم تا زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.

وی با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، اضافه کرد: سازگاری دین با علم جدید از موضوعات مهمی است که لازم است زمینه تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را فراهم سازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه ما به حضور در محفل شهدا نیاز داریم، خاطرنشان کرد: شهید صادق گنجی یکی از شهدای عالی‌مقام کشور است که باید بیش از پیش به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، یادآور شد: تاکنون حدود ۲۰ هزار نفر در یک منطقه با وسعت بسیار کم به شهادت رسیده‌اند که نیمی از آنها زن و کودک هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه زنان و کودکان ددمنشانه به خاک و خون کشیده می‌شوند، ادامه داد: رژیم صهیونیستی همه جنایتکاران تاریخ را روسفید کرده و همه دنیا دارند جنایات او را می‌بینند.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی بی‌اعتنا به دنیا به جنایات خود ادامه می‌دهد، بیان کرد: مردم در نقاط مختلف جهان تحت سیطره امپریالیسم رسانه‌ای هستند و واقعیت‌ها از آنها پنهان می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیامی که توسط مردم غزه به دنیا مخابره می‌شود، مقاومت مردم است که درس‌های بزرگی برای دنیا دارد، معجزه مقاومت امروز برگرفته از نهضت والایی است که امام خمینی(ره) آن را بنیان گذاشتند.

وی اظهار کرد: در دولت انقلابی با همه وجود و توان در مسیر انقلاب حرکت کرده و تلاش ما رفع مشکلات و کمبودها است و لذا خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف شتاب گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به اجرای ۴۰۰ پروژه عمرانی در دشتستان، یادآور شد: سد دالکی، بیمارستان برازجان و بزرگراه دالکی - کنارتخته از پروژه‌های شاخص است.

وی اظهار کرد: قائل به این هستیم که همه مسائل و موضوعات باید زیر چتر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی باشد و تلاش داریم زیرساخت‌های فرهنگی و هنری را در دستور کار قرار دهیم، که در این راستا هشت هزار میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافته است.

اسماعیلی بیان کرد: تکمیل همه پروژه‌های عمرانی ناتمام دشتستان را در دستور کار داریم، به‌ویژه پروژه‌هایی که نماینده دشتستان در مجلس مطرح کرد به‌صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره شخصیت خاص شهید صادق گنجی، ابراز کرد: تربیت نیروی انسانی تأثیرگذار باید با جدیت دنبال شود و همه ظرفیت‌ها برای تولید چنین شخصیت‌هایی پای کار باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر انجام کار فرهنگی تأثیرگذار تأکید کرد و افزود: دیپلماسی فرهنگی و هنری اثرگذارترین ابزار دیپلماسی است که در دولت آن را با جدیت دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایرانی اسلامی را در خارج از کشور نیز ارائه کنیم.

وی از جذب هنرمندان متعهد و دلسوز در وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد و گفت: بوشهر یک استان کم‌نظیر در حوزه فرهنگ و هنر است.

اسماعیلی با بیان اینکه کار ما نظارت، تسهیل و حمایت است و کار باید دست مردم باشد، خاطرنشان کرد: تولید محتوا یک کار مهم فرهنگی است که توسط مردم و انجمن‌ها انجام می‌شود و ما نیز به‌صورت ویژه از این فعالیت‌ها در استان‌ها حمایت می‌کنیم.

وی بسترسازی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و هنری را یک اولویت مهم دانست و یادآور شد: خودمان را متعهد به گسترش فرهنگ و هنر برگرفته از فرهنگ ایرانی و اسلامی می‌دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت حضور گسترده مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: مردم استان بوشهر در دوره‌های مختلف مشارکت بالایی داشته و امسال نیز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر خواهیم بود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha