شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جمالپور

حوزه/ حجت الاسلام جمالپور قریب به ۳۰ سال است که در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند، آموزش و زمینه سازی برای اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر، ساخت و تعمیر چندین مسجد با کمک مردم و خیرین و حمایت‌های معیشتی از نیازمندان، بخشی از فعالیت‌های این امام محله است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام محمد جمالپور امام محله مسجد امام علی(ع) دانش آموخته سطح دو حوزه علمیه از سال ۱۳۷۵ در مناطق مختلف استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان مشغول به فعالیت می‌باشد.

این امام محله که تخصصش، تربیت مربی کودک و نوجوان است، در مدارس و مساجد مختلف شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، حفظ و تفسیر قرآن و آموزش احکام را برای قشر کودک و نوجوان برگزار کرده است.

خدمات امام محله شهرستان کوهرنگ، از میانجیگری برای حل اختلافات تا نجات کوهنوردان از مرگ حتمی

از جمله فعالیت‌های مؤثر این امام محله، تربیت تعداد زیادی از خواهران و برادران برای آموزش احکام به نوجوانان در مدارس بوده که اکنون نیز در این راستا یک شبکه قوی فرهنگی را شکل داده که در فضای مجازی نیز فعال هستند.

حجت الاسلام جمالپور، اهتمام به حضور جوانان و واگذاری مسئولیت به آنها را در اولویت قرار داده و در مراسم‌های گوناگونی همچون دعای ندبه، کمیل و توسل که در محل قبور شهدا و مساجد برگزار می‌شود از پتانسیل نوجوانان و جوان‌های محل استفاده می‌کند که باعث حضور پرشور آنها در این برنامه‌ها گردیده است.

خدمات امام محله شهرستان کوهرنگ، از میانجیگری برای حل اختلافات تا نجات کوهنوردان از مرگ حتمی

این امام محله برای رفع محرومیت در زمینه اقتصادی فعالیت‌های زیادی انجام داده که یکی از آنها آموزش بیش از ۲۰۰ نفر در زمینه اصول درختکاری و آفت‌شناسی درختان و کشاورزی می‌باشد و همچنین با آموزش زنبورداری و پرورش قارچ توانسته بیش از ۱۰۰ خانوار را صاحب درآمد و شغل نماید.

تهیه جهیزیه با کمک اصناف محله‌ها و خیرین برای افراد کم‌بضاعت، تهیه بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان، تهیه البسه و پوشاک برای دانش آموزان و خانواده‌های مستمند، طبخ و توزیع غذای گرم در مناسبت‌های مختلف، از ۱۵۰ پرس تا ۶۰۰۰ هزار پرس غذا، از دیگر فعالیت‌های این امام محله می‌باشد.

خدمات امام محله شهرستان کوهرنگ، از میانجیگری برای حل اختلافات تا نجات کوهنوردان از مرگ حتمی

از فعالیت‌های جهادی حجت‌الاسلام جمالپور نیز می‌توان به ساخت و تعمیر چندین مسجد در منطقه با کمک مردم و خیرین اشاره کرد، همچنین در سیل سال قبل و بارش برف سنگین با تشکیل گروه جهادی از بین مردم، به مدت ۳ هفته شبانه‌روز به امدادرسانی پرداختند.

حجت‌الاسلام جمالپور از خاطرات خوب دوران تبلیغ به میانجی‌گری و ایجاد صلح و سازش بین مردم در اختلافات خانوادگی و قومی قبیله‌ای اشاره می‌کند که دو مورد آن در امسال، منجر به درگیری مسلحانه گردیده بود که با وساطت و میانجی‌گری صورت گرفته تبدیل به صلح و سازش شد و نیز در مورد دیگری با توجه کوهستانی بودن شهرستان و استان ۵ کوهنورد به خاطر برف و یخ در ارتفاعات منطقه سقوط کرده بودند که دو نفر را این امام محله توانست از مرگ حتمی نجات دهد.

خدمات امام محله شهرستان کوهرنگ، از میانجیگری برای حل اختلافات تا نجات کوهنوردان از مرگ حتمی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha