دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه پایان نامه

پایان نامه مستندات قرآنی اخلاق طلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری توسط طلبه ی مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم زهره احمدی طلبه رشته تفسیر و علوم قرآنی موسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک ظهر امروز از پایان نامه خود با عنوان پایان نامه مستندات قرآنی اخلاق طلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری با داوری حجت الاسلام علی احمد ناصح و با راهنمایی حجت الاسلام محمد ابوطالبی دفاع کرد .

وی ادامه داد: بر اساس تعالیم دین مبین اسلام، اخلاق اسلامی مجموعه ای از گفتار، کردار و باورهایی است که می بایست بر پایه اصول و قواعد و فضائل و آداب همبسته با عقیده و شریعت اسلامی از لابلای منابع اساسی اسلام که قرآن کریم و سنت معصومان است دریافت شود.

طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک خاطرنشان کرد: بر اساس توضیح فوق مقام معظم رهبری در بیانات خویش به نمود های عینی اخلاقی که در ابعاد فردی و اجتماعی و در مسیر تبلیغ دین متوجه روحانیت میشود اشاره نموده اند.

احمدی اظهار کرد: اخلاق در اسلام بخشی از دین نیست بلکه خمیرمایه و روان آن می باشد.

وی افزود: اخلاق نیک یک برتری می باشد زیرا جان ها را جذب میکند و موجب فزونی محبت می شود و به سوی کردار نیک فرا می خواند.

طلبه مؤسسه آموزش عالی ریحانة النبی (س) اراک اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری چه در بیانیه گام دوم انقلاب و چه در سایر فرمایشات، توجه و اهتمام ویژه به اخلاق در تمامی ابعاد و مولفه های آن است، همواره این مهم را به روحانیون نیز گوشزد نموده اند و کمال حقیقی انسان نیز از مسیر عبودیت همراه با تخلق به اخلاق حسنه میگذرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha