یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه خورموج

حوزه/ حجت الاسلام زاهددوست گفت: برخی نام‌گذاری های فرزندان با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگار نیست؛ ثبت احوال باید در ثبت نامگذاری ها توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام‌جمعه خورموج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و مبارک‌ترین مهارت‌های زندگی که فوق‌العاده در توفیقات زندگی انسان اثر می‌گذارد و از معروف‌ترین و برجسته‌ترین سیره‌های عملی حضرت زهرا سلام الله علیها نیز هست، دعای مسلمان برای برادر مومنش در غیاب او است.

امام جمعه خورموج افزود: امام صادق علیه السلام درباره برکات دعای مسلمان برای برادر مومنش می‌فرمایند، خداوند به دعا کننده روزی می‌رساند؛ بلا را از او بر می‌گرداند، فرشته‌ها به او می‌گویند: تمام آنچه برای دیگری دعا کردی در حق خودت اجابت خواهد شد.

وی به ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و گفت: حضرت ام البنین(س) الگوی مناسب برای مربیگری تربیت فرزندانی مومن حماسه آفرین است.

خطیب جمعه خورموج گفت: همه ویژگی هایی که برای حضرت عباس (ع) شمرده شده را باید در وجود حضرت ام البنین (س) دید؛ بصیرت، بینش ژرف، ایمان و باور راسخ، روحیه جهاد و مبارزه در راه خدا، ولایت مداری و همراهی دائمی با رهبر الهی و حاضر بودن در تمام میادین سخت و قبولی در تمامی این آزمایش ها و آزمون ها برخی از اوصاف حضرت ام البنین (س) است.

امام جمعه خورموج ادامه داد: حضرت ام البنین(س) چهار فرزندش را فدای امام زمان خود کرده است، در ایران اسلامی نیز مادران شهدا چشم و چراغ ملت هستند، مادران صبوری که دو، سه، چهار و یا شش شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند. بنابراین مادران و همسران شهدا ام البنین های امروز جامعه ما هستند.

حجت الاسلام زاهددوست با اشاره به سالروز عملیات کربلای ۴ و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام گفت: شهرستان دشتی در این عملیات ۱۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور زنده و جاودان خواهد ماند.

وی افزود: تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از این دیار به اسلام و انقلاب اسلامی بالاترین سند بر نقش بارز دشتیانی‌های غیرتمند در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

حجت الاسلام زاهددوست گفت: برخی نام‌گذاری های فرزندان و اماکن با فرهنگ اسلامی و ایرانی سازگار نیست؛ ثبت احوال باید در ثبت نامگذاری ها توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد و در بحث نامگذاری اماکن هم شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

خطیب جمعه خورموج ادامه داد: ما از نعمت فرهنگ غنی اسلامی برخورداریم، باید فرهنگ غنی خود پافشاری کنیم لذا نامگذاری بر فرزندان و اماکن در شهرهای ما نباید نام‌های نامأنوس و بی معنا و مفهوم غربی باشد.

حجت الاسلام زاهددوست با محکوم کردن حادثه تروریستی راسک، اظهار کرد: جبهه مقاومت ضرباتی سخت و غیر قابل ترمیمی بر پیکر صهیونیست ها وارد کرده، دشمن زخم خورده از سر استیصال و دستپاچگی دست به اقدام کور تروریستی می زنند و اخیرا جمعی از نیروهای خدوم انتظامی را به شهادت رساندند، گاهی هم با حمله سایبری به سامانه سوخت مشکلاتی برای مردم و دولت ایجاد می‌کنند با این خیال خام که مردم را ناراضی و به خیابان بیاورند، در حالی که مردم با هوشیاری و بصیرت خود در صحنه دشمن را مایوس کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha