دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/شهدای گمنام در دانشگاه های استان یزد

حوزه/همزمان با اولین روز زمستان پیکر یکی از شهدای گمنام دفاع مقدس بر دوش مردم محمدآباد و اهالی بخش مرکزی یزد تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، پیش از ظهر امروز یکی از پیکر هشت شهید گمنام دفاع مقدس که در ایام فاطمیه وارد یزد شده بودند؛ امروز تشییع و در مصلای نماز جمعه محمدآباد یزد به خاک سپرده شد.

پیکر مطهر این شهید این والامقام که۲۴ ساله و در عملیات والفجر ۳ در منطقه مهران به شهادت رسیده است؛ ابتدا از میدان شهید آقابابایی در شهر یزد به سمت حسینیه بزرگ محمدآباد (محل تدفین شهید والامقام) به صورت خودرویی تشییع شد و سپس با ورود به محمدآباد از ابتدای مسیر حسینیه در معابر این روستا بر دستان مردم تشییع شد.

براساس این گزارش، در ایام فاطمیه هشت شهید گمنام با استقبال مردم شهید پرور وارد دیار دارالعباده شدند و پیکر پاک و مطهر شهدای گمنام در یادمانی که از قبل تعیین و مصوب شده بود از جمله پارک کوهستان شهرستان یزد، مصلای نماز جمعه محمدآباد شهرستان یزد، منطقه گردشگری باقرآباد شهرستان بافق، میدان سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی شهرستان بهاباد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اردکان به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای نماز جمعه پس از خاکسپاری این شهید معظم، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت.

وی، در بخشی از سخنانش حجاب زنان در جامعه را همراهی با اسلام، احکام دین و شهدا دانست.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، اظهار داشت: بنابر روایتی از امام علی (ع) خوشا به حال کسی که مردم را می‌شناسد و مردم او را نمی‌شناند، خدا او را می‌شناسد و بهشت خود را برای او قرار می‌دهد؛ اینها چراغ‌های هدایتند و به برکت این افراد هر فتنه سخت و تاریکی دفن می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، تصریح کرد: برای شهیدان گمنام مشابهی وجود ندارد و شبهه‌ای نیز پیرامون آنها وجود ندارد و تمامی شبهات به برکت این افراد حل می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: راه و مرام و سیره این افراد روشن است و اگر کسی به این محکمات تمسک داشته باشد تمامی مشکلات او حل خواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد، گفت: اگر در برابر مشکلات کم آوردید این شهدا هستند که به عنوان محکمات ما راه را برای ما روشن می‌کنند، چراکه اسوه صبر و شکیبایی هستند.

مدرسی، افزود: اگر در شرایط سخت مادی کم آوردیم این شهدا هستند که صبر را به ما می‌آموزند، افرادی که با کم‌ترین امکانات در برابر سخت‌ترین دشمنان ایستادند، اگر در عبادت و بندگی کم آوردیم این شهدا هستند که به عنوان محکمات برای ما روشن می‌کنند که باید در هر شرایطی توسل و عبادت حضرت حق را داشته باشیم.

وی، شهدا را محکماتی در زمینه مدیریت روحیه جهادی، ایمان به ولایت، ایستادگی در برابر دشمن و شرایط سخت عنوان کرد و افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری نیز به این شهدا تمسک می‌کنند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha