دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1126756
۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
ص

حوزه / امام جمعه قمصر برهنگی را بزرگترین ظلم در حق زنان دانست و گفت: عده‌ای از زنان بی‌حجاب به علت عدم آگاهی لازم مطالبه‌گر بی حجابی در جامعه می‌شوند، غافل از اینکه بزرگترین ظلم در حق زن همین مسیر برهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر که در مصلای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه امروز دنیای ما پر از ظلم شده و عدل و عدالت در حاشیه قرار گرفته است، اظهار داشت: گاهی به گونه‌ای این ظلم صورت می‌گیرد که خود مظلوم به خاطر جهل و نا آگاهی مطالبه این ظلم را می‌کند.

امام جمعه قمصر با بیان اینکه برخی افراد در کشورهای عقب مانده یا کمتر توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه تصور می‌کنند راه پیشرفت و موفقیت آنها در دست کشورهای غربی و آمریکا است، گفت: متاسفانه کشورهای عقب مانده خودشان می‌خواهند با باز شدن پای مستکبرین به کشورشان ثروت‌ها و استعدادهای آنها را به نفع اهداف خودشان در دست بگیرند.

حجت الاسلام کتابچی، به ترویج فرهنگ بی‌حجابی توسط کشورهای غربی اشاره کرد و یادآور شد: مستکبرین به زن‌های جوامع کم تر پیشرفت کرده القاء می‌کنند که راه سعادت آنها در پوشش آزاد و بی‌حجابی و برهنگی است.

امام جمعه قمصر، برهنگی را بزرگترین ظلم در حق زنان دانست و اظهار کرد: عده‌ای از زنان بی‌حجاب به علت عدم آگاهی لازم مطالبه‌گر بی حجابی در جامعه می‌شوند، غافل از اینکه بزرگترین ظلم در حق زن همین مسیر برهنگی است.

وی بر لزوم آگاهی مردم نسبت به توطئه دشمنان در ترویج فرهنگ بی حجابی در جامعه تاکید کرد و گفت: سیاست ترویج فرهنگ بی‌حجابی در راستای تأمین منافع سرمایه داران کشورهای مستکبر می‌باشد.

امام جمعه قمصر با اشاره به اتفاقات غزه و با بیان اینکه نیروهای مقاومت حماس علاوه بر ایستادن در مقابل تهاجم نظامی، در مقابل تهاجم دشمن نسبت به اعتقادات دینی مسلمانان نیز ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: باید در مقابل تهاجم دشمن در برابر فرهنگمان ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام کتابچی خطاب به مسئولان فرهنگی، گفت: همانطور که توقع داریم نیروهای نظامی در مقابل متجاوزین به کشورمان بایستند باید با حمایت و همدلی کلیه مسئولان با فرهنگ بی‌حجابی نیز مقابله کنند.

وی با بیان اینکه حمله به اعتقاد و باور مردم، کشیدن چادر از سر دختران، نیمه عریان شدن برخی دخترانمان و وجود مشروبات الکلی بعضی خانواده‌ها را بیچاره کرده است، یادآور شد: چرا مسئولان با تنها گذاشتن جامعه فراخوان همدلی و وحدت در مبارزه با بی‌حجابی را نمی‌دهند؟

امام جمعه قمصر، ضمن استمداد از علماء بزرگ قم در مبارزه با بی‌حجابی و بدحجابی، یادآور شد : علما و روحانیون و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها با فراخوان و نوشتن مقاله در جهت روشنگری فرهنگ بی حجابی در جامعه وارد عمل شوند.

حجت الاسلام کتابچی ضمن گرامی داشت سالروز میلاد حضرت مسیح و تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین به عنوان روز تجلیل از مادران و همسران شهدا، اظهار کرد: در این روز مسئولان باید مادران و همسران شهدا به صورت ویژه تقدیر کنند.

امام جمعه قمصر خواستار برنامه ریزی جهت جلوگیری از آزار و اذیت مردم توسط سگ‌های ولگرد شد و خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی باید محلی برای نگهداری از این حیوان با کمک مردم و مسئولان مهیا شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha