یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

امام جمعه یاسوج گفت: امروز کشورهای غربی که خود را معتقد به حضرت مسیح(ع) می‌دانند، روش آنها بر خلاف آن حضرت بوده و فساد و فحشا در دنیا نیز توسط آنها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار داشت: امام علی (ع) می‌فرماید «تقوای الهی کلید رستگاری، درستی و نیکبختی است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر کسی تقوا داشته، واجبات را انجام داده و از محرمات دوری کند، این کار کلید رستگاری و عمل خیر است.

وی افزود: اگر انسان به دنبال کلید رستگاری است راه آن، عبادت، تقوا، روزه، نماز، پرهیز از حرام و رعایت حلال خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تأکید بر اینکه برخی از حرام‌ها کلید همه شرارت‌ها هستند، ادامه داد: اگر انسان با رعایت تقوا ذخیره سازی برای آخرت نداشته باشد، در عالم قبر و قیامت مسیرهای سخت و دشواری در پیش خواهد داشت.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید با نماز، معنویت و عبادت تقوا را پیشه کنیم، خاطرنشان کرد: تقوا، نماز، روزه، زکات، حیا، حجاب، انجام واجبات و ترک محرمات ما را از مسیرهای سخت آخرت عبور می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مومنین به واسطه اعمال خیر برای خود در آخرت توشه ذخیره می‌کنند، بیان کرد: گاهی گناه، کار خیر را از بین می‌برد و لذا باید مواظب اعمال و رفتار خود بوده و برای رهایی از گناه، تقوا پیشه کنیم و نماز بخوانیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به فرموده امام علی(ع) مبنی بر اینکه اگر دنبال آزادی هستید، از گناه دوری کنید اشاره کرد و گفت: جویندگان آرامش به مقصد خداوند خواهد رسید و اگر انسان به دنبال آرامش روحی و روانی است، راه آن تقوا می‌باشد.

امام جمعه یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه، ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح(ع)، گفت: آن حضرت در شرایط سخت از مادری مثل مریم قدیس متولد شد که این تولد به اراده پروردگار صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این تولد برای مردم قابل پذیرش نبود، خاطرنشان کرد: خداوند فرمود «جواب مردم را خود نوزاد خواهد داد و نوزاد نیز گفت «من بنده خدا بوده و خداوند مرا نبی قرار داد و کتاب نیز به من عطا فرمود».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: امروز کشورهای غربی که خود را معتقد به حضرت مسیح(ع) می‌دانند، روش آنها بر خلاف آن حضرت بوده و فساد و فحشا در دنیا نیز توسط آنها صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: سازه‌ها باید در مقابل زلزله‌های شدید مقاوم بوده و مردم و مسئولان باید به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر اینکه دوری از گناه و معصیت جلوی بسیاری از مشکلات و بلاها را می‌گیرد، بیان کرد: زکات، صدقه و انفاق جلوی بلاها را می‌گیرد، زیرا یکی از فلسفه‌های زکات و صدقه رشد اقتصادی و پرداخت واجبات مالی برای برای جلوگیری از بلا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا را یادآور شد و اظهار کرد: از مادران و همسران شهدا که انسان‌های قهرمان شایسته‌ای را تحویل جامعه دادند تا از ناموس این مملکت و سرزمین، انقلاب، اسلام، عزت و شرافت کشور با جان خود دفاع کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: ملتی که از چنین انسان‌هایی تجلیل نکند، ذلیل خواهد شد.

وی به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: نرخ باسوادی قبل از پیروزی انقلاب ۲۸ درصد بود که بر اساس آمار در سال جاری در کشور این رقم ۹۷ درصد و در استان به رشد ۹۶/۴ درصد رسیده که این مهم، رشد ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد و جای تقدیر و تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از عزاداری‌ها مردم در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) تقدیر و تشکر کرد و افزود: مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم و همچنین تشییع شهدای گمنام با حضور انبوه جمعیت به شکل شایسته‌ای برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

امام جمعه یاسوج روز ثبت احوال را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتخاب نام شایسته و مودبانه حق فرزندان بوده که باید در این نام گذاری آداب اسلامی نیز رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ دینی، الهی و اسلامی دعوت می‌کند که نام شایسته، زیبا و مودبانه مورد تایید خداوند و ائمه اطهار(ع) باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha