سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
تصاویر/ نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: در حفظ و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی باید نمایندگانی برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که پشتیبان ولایت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با تهاجم نرم دشمنان اسلام، سبک زندگی غربی جای سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخشی از مناطق متمولِ بعضی شهرها را گرفته فلذا شاهد برخی از مظاهر این تهاجم در قالب برپایی جشن‌های غربی هستیم.

وی ادامه داد: این اتفاق که ظاهرا برای سبک زندگی اسلامی یک تهدیدی محسوب می‌شود، باید با تدبیر و درایت جبهه‌ فرهنگی انقلاب، تبدیل به فرصت گردد.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: در خصوص میلاد حضرت مسیح نیز باید با نگاهی راهبردی و انقلابی تدبیر داشت، از جمله‌ مصادیق عینی این نگاه راهبردی، دو موضوع «ضرورت اتّحاد جبهه ایمان، در برابر کفر و دنیاپرستی» و «ضرورت تأسی به پیامبران الهی» است.

وی گفت: دینداران حقیقی و پیروان راستین ادیان آسمانی و پیامبران الهی، از یک طرف باید تلاش کنند که آموزه‌های دینی پیامبران الهی را عرضه دارند و آنها را به دور از خرافه و تعصّب‌های نابه‌جا گسترش دهند و از طرف دیگر، برای اینکه به یکدیگر نزدیک شوند، گام‌هایی را بردارند تا بتوانند بر کفر و دنیاپرستی مُدرن، پیروز شوند.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: اهداف ادیان الهی تلاش در جهت شناخت صحیح از حقایق هستی، تأکید بر توحید و پرستش خدای یکتا و پرهیز از پیروی خدایان موهوم و تعهّد به ارزش‌های اخلاقی و عملی مانند رعایت حقوق انسان‌ها، عدالت اجتماعی و مبارزه با جهل، ظلم و فقر است.

وی به پنجم دی ماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمائی اشاره کرد و یادآور شد: سپاه حافظت هواپیمایی که به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد و امنیت تمامی خطوط هوایی داخلی و خارجی کشور بر عهده‌ این ارگان انقلابی گذاشته شد و تا به امروز بیش از ۲۶ مورد هواپیما ربایی را کشف، بیش از یکصد مورد توطئه را خنثی کرده و در این راه بیش از ده‌ها شهید و صدها جانباز تقدیم اسلام و قرآن و ولایت و انقلاب نموده و مفتخر به لقب گارد آهنین شده است.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: پنجم دی ماه مصادف با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی است، به خاطر تسهیلاتی که دولت برای مقام‌سازی بناهای ساختمانی، در شهر و مخصوصا روستاها اختصاص داده، تقدیر و تشکر می‌کنم و از مردم نیز می‌خواهم برای مقام سازی ساختمان‌های فرسوده‌ خود، از این تسهیلات استفاده نمایند.

وی تصریح کرد: در روزهای مصادف با تشکیل نهضت‌سوادآموزی به‌ فرمان حضرت امام (ره) قرار داریم و از تمامی افرادی که سواد خواندن و نوشتن ندارند می‌خواهم با شرکت در کلاس‌های نهضت سوادآموزی، سطح علم و دانش خود را بالا ببرند، تا به طور کلی ریشه بی‌سوادی در کشور خشکانده شود، چرا یادگیری علم، الهام گرفته از آموزه‌های دینی است.

حجت الاسلام هاشمی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: از جمله‌ مهم‌ترین اهداف ملت ایران، حفظ و صیانت از اندیشه‌ها و آرمان‌های مقدس حضرت امام(ره) است و وحدت و یکپارچگی ملت ایران در زیر سایه‌ رهبری مهم‌ترین آرمان امام راحل بود.

وی ادامه داد: مهم‌ترین عامل پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و عامل تداوم انقلاب، وحدت کلمه و انسجام ملی بوده و این مؤلفه اساسی حول یک محور تحقق یافته، آن هم محور ولایت و رهبری دینی است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: در حفظ و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی نیز باید نمایندگانی برای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی انتخاب کنیم که پشتیبان ولایت باشند، چون پیشرفت، عزت و اقتدار نظام مقدس اسلامی و ملت ایران نیز در ولایت‌مداری است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha