شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاح و بهره‌برداری از پروژه بزرگ فیبر نوری استان گلستان

حوزه/ رئیس جمهور گفت: هویت اصیل در فراز و فرودها می‌تواند سرمایه‌ای بزرگ برای جوانان باشد، لذا باید در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و اخلاقی برای حفظ و تقویت این فرهنگ اصیل با کمک نخبگان تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان، در اجتماع باشکوه مردم مراوه تپه، ضمن تشکر از استقبال گرم صورت گرفته، اهالی این منطقه مرزی را مردمانی برخوردار از اخلاق، ایمان و پیشینه تمدنی و فرهنگی غنی توصیف کرد و اظهار داشت: هویت ملی و دینی این مردم سرمایه‌ای بزرگ است که باید از گزند آسیب و هجوم حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همین هویت است که از جوانان و نهاد خانواده در برابر آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی حفاظت می‌کند، افزود: این هویت اصیل در فراز و فرودها می‌تواند سرمایه‌ای بزرگ برای جوانان باشد، لذا باید در عرصه‌های آموزشی، فرهنگی و اخلاقی برای حفظ و تقویت این فرهنگ اصیل با کمک نخبگان تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: اگر امروز به مرحوم مختومقلی شاعر بزرگ ترکمن افتخار می‌کنیم برای این است که او در همین راستا و در جهت تعالی و رشد انسان و اسلام شعر سروده و توانسته مفاهیم عالی را در ضمن شعر و سرود به جامعه تعلیم دهد، لذا به الگویی برای جامعه تبدیل شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر تلاش برای حفظ و تقویت این اصالت فرهنگی، اخلاقی و معنوی و ایمان برآمده از آن به عنوان سرمایه‌ای بزرگ یاد کرد و گفت: آنچه امروز مردم غزه و فلسطینیان را با وجود سختی‌های فراوان در صحنه نگه داشته و آنچه باعث شکست رژیم صهیونیستی در وجدان‌های بیدار جهان شده، ایمان این مردم است، این ایمان و هویت دینی مردم فلسطین است که باعث شده رژیم صهیونیستی با وجود ۷۰ روز جنایت و حمایت او از سوی آمریکا و کشورهای غربی، نتوانسته مقاومت این مردم را شکست دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی و ارتقای رفاه مردم، یادآور شد: در ۴۰ سال گذشته با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی گام‌های بلندی در جهت پیشرفت کشور برداشته شده و چهره شهرها و روستاهای کشور به طور جدی متفاوت از قبل شده است، اما همچنان نیازهای و مسائلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی، اقدامات و برنامه‌های خود را بر اساس آمایش سرزمینی به عنوان مبنای توزیع عادلانه ثروت طراحی و اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم توجه ما بیشتر به مناطق محروم است، چرا که بیشتر مناطق کشور به لطف خدا از یک برخورداری نسبی بهره‌مند هستند اما باید برای ارتقای این برخورداری‌ها تلاش بیشتری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، با اشاره به اینکه در دور اول سفرهای استانی دولت مردمی محور کار شناسایی نیازهای ضروری و اولویت‌ها بود، اظهار کرد: بر اساس مصوبات دور اول سفر به استان گلستان، امروز کارهای خوبی در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، جاده‌های ارتباطاتی و آبرسانی در استان انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha