شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاج ابوالقاسم در دیدار وزیر آموزش و پرورش

حوزه/ رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت با اشاره به اینکه تبیین دستاوردهای دولت برای اقشار مختلف به ویژه روحانیت از رسالت‌های این مرکز است، گفت: با نمایشگاه روایت پیشرفت دستاوردها را تبیین و امیدآفرینی را در جامعه ترویج می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در دیدار رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که در دفتر مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در قم انجام شد، گفت: ارتقای ادراک متقابل دو نهاد دولت و روحانیت اولین ماموریت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت است که در این راستا نخستین نمایشگاه ملی روایت پیشرفت ماه گذشته در قم برگزار شد.

وی بیان کرد: منطق برپایی نمایشگاه روایت پیشرفت، تبیین عقب‌ماندگی‌های کشور در دهه نود و اقدامات دوساله دولت مردمی سیزدهم است؛ بدین ترتیب مردم متوجه ریشه مشکلات اصلی کشور می‌شوند و سپس از روند حرکت و پیشرفت کشور در این دولت، اطلاع یافته و امید پیدا می‌کنند.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت، تقویت حکمرانی دینی و تلاش برای تحقق دولت اسلامی را دومین ماموریت این مرکز دانست و گفت: یکی از موضوعات در عرصه حکمرانی دینی، اسناد تحولی است که سند تحول آموزش و پرورش یکی از بخش‌های مهم اسناد تحولی است.

وی ابراز کرد: تقویت حمایت و پشتیبانی دولت از حوزه‌های علمیه و نهادهای مرتبط با روحانیت، سومین ماموریتی است که حجت الاسلام والمسلمین رئیسی برای مرکز ارتباطات دولت و روحانیت ابلاغ کرده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت عنوان کرد: امسال طرح تفسیر قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با محوریت کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد؛ به همین منظور یک ستادی تشکیل شده که دبیرخانه آن در سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی افزود: در سی جزء قرآن کریم، یک آیه شریفه متناسب با ۳۰ درس رهبر معظم انقلاب در کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی برجسته و محور قرار داده شده که در هر روز از ماه مبارک رمضان امسال، به یک آیه شریفه با محتوای فرمایشات مقام معظم رهبری در آن درس از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی ادامه داد: محتوای این ۳۰ درس، ویژه سه گروه دانش‌آموزان، نخبگان حوزوی و دانشگاهی و عموم مردم استخراج شده است که همزمان با ماه مبارک رمضان در قالب کتاب و ویدیوکلیپ ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: این طرح با حضور طلاب مبلغ متخصص برگزار خواهد شد و از ظرفیت رسانه و فضای مجازی نهایت استفاده را خواهیم کرد.

رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت خاطر نشان کرد: امیدواریم با کمک وزارت آموزش و پرورش این طرح کلی اندیشه اسلامی همزمان با ماه رمضان در کل کشور ترویج شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha