یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: فقر از لحاظ اسلام محکوم است و جامعه اسلامی موظف است تا زندگی در حد کفاف را برای شهروندان خود تأمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در همایش آموزشی کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان، با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه پناه می‌برم به خدا از اینکه زندگی من از حد کفاف پایین‌تر باشد، اظهار داشت: فقر از لحاظ اسلام محکوم است و جامعه اسلامی موظف است تا زندگی در حد کفاف را برای شهروندان خود تأمین کند.

وی با بیان اینکه با وجود فقر در جامعه، زندگی دنیوی افراد به خطر می‌افتد و به آسیب اجتماعی منجر می‌شود، گفت: حضرت امام(ره) در اولین سخنرانی خود پس از ورود به کشور، مباحث اقتصادی را مطرح کردند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه نمی‌توانیم بگوییم اقتصاد مهم نیست، اظهار کرد: اقتصاد هدف نهایی نیست، اما ابزاری در این مسیر است که باید به نحو احسن از آن بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه حد کفاف یعنی ضرورت‌های زندگی همانند مسکن و ماشین برای مردم فراهم باشد، خاطرنشان کرد: زندگی در حد کفاف یعنی شهروند ما در زمان بیماری دغدغه‌ای برای هزینه‌های درمان نداشته باشد و لذا همه وظیفه داریم تلاش کنیم تا زندگی در حد کفاف مردم تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه اسلام به تولید ثروت از راه حلال سفارش کرده است، ابراز کرد: اینکه بگوییم فقیرانه زندگی کنید و خدا بزرگ است، این عبارت اصلا درست نیست.

وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) یکی از بزرگترین کارآفرینان و ثروتمندترین افراد زمان خودشان بودند، گفت: بخشی از تأمین زندگی در حد کفاف، مربوط به همین بیمه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با تأکید بر اینکه برای مردم تبعیض در جامعه آزار دهنده‌تر از فقر است، یادآور شد: از بین بردن تبعیض‌ها و توزیع عادلانه در جامعه از وظایف اصلی حکومت اسلامی است.

وی با گلایه از اینکه نسبت به زندگی روستایی کم توجهی شده است، بیان کرد: یکی از ثمرات کار شما حفظ زندگی روستایی است.

امام جمعه همدان، افزود: در استان بیشتر اشتغالات در عرصه کشاورزی و سپس گردشگری است و این توسعه زندگی روستایی به اقتصاد استان کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هم در کشاورزی و هم در گردشگری با مشکلاتی مواجهیم، اظهار کرد: در عرصه کشاورزی با مشکلات کم آبی روبرو هستیم و در حوزه گردشگری هم آن طور که باید نتوانسته‌ایم اقدامات خوبی را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: برای موفقیت در این عرصه و تحقق اهداف، نیازمند داشتن قدرت اغنا سازی هستید.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت نیروها از ضرورت‌هاست، بیان کرد: اگر پرسنل خود دارای مشکل اقتصادی باشند، کارها و وظایف محوله به درستی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha