دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

امام جمعه مراغه خطاب به مسئولان گفت: مردم مراغه در زمستان باید از قتلگاهی با عنوان جاده مراغه – هشترود به تهران تردد کنند. اگر قرار است قطار و ایستگاه مراغه را پس از سالها فعالیت و با وجود مسافر حذف کنید، یکبار به مردم اعلام کنید تا تکلیف خودشان را به صورت شفاف بدانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی امام جمعه مراغه در خطبه های نماز جمعه این شهر با تاکید بر اینکه مردم مراغه و سایر شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌شرقی و جنوب آذربایجان‌غربی برای تردد بین مراغه و تهران با مشکل مواجه هستند، گفت: مسئولان ذیربط استانی و کشوری که در رسانه‌ها از موفقیت‌های بزرگ سخن می‌گویند، باید در برابر این همه نارضایتی مردم منطقه پاسخگو باشند و مشکل قطار مراغه را حل کنند.

وی با بیان اینکه چندی قبل قطار میانه را هم حذف کرده بودند، افزود: با پیگیری نمایندگان مجلس، این مشکل حل شد اما در مراغه همچنان پابرجاست و مردم در زمستان باید از قتلگاهی با عنوان جاده مراغه – هشترود به تهران تردد کنند.

وی خطاب به مسئولان ذیربط استانی و کشوری عنوان کرد: اگر قرار است قطار و ایستگاه مراغه را پس از سالها فعالیت و با وجود مسافر حذف کنید، یکبار به مردم اعلام کنید تا تکلیف خودشان را به صورت شفاف بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی این را هم بیان کرد که مسئولان منطقه موضوع را پیگیری می‌کنند اما کسی گوش شنوا ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به شهادت ۱۱ نفر از جان برکفان انتظامی در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: شهادت این عزیزان بار دیگر اهمیت امنیت را به ما یادآوری کرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت از بزرگترین نعمت‌هاست، افزود: باید از همه افرادی که در تامین امنیت جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، قدردانی کنیم.

امام جمعه مراغه این را هم بیان کرد که اگر امنیت در جایی وجود نداشته باشد، حتی سرمایه مادی افراد جامعه هم امنیت نخواهد داشت.

وی، وظیفه نیروی انتظامی را در داخل و مرزهای کشورمان بسیار سنگین عنوان کرد و افزود: امنیت کشورمان به برکت وجود رهبری فرزانه و نیروهای مسلح مقتدر و جانبرکف برقرار شده و با خون شهیدانمان آبیاری شده است.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا بار دیگر طرح آتش‌بس در غزه از سوی اعضای سازمان ملل را به وتو تهدید کرده، اضافه کرد: شمار شهدای غزه به بیش از ۲۰ هزار نفر رسیده است اما به لطف خداوند نیروهای متحد صهیونیستی و آمریکایی در برابر نیروهای اندک حماس کم می‌آوردند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: مسلمانان در قبال جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه بی‌تفاوت نباشند

وی با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها در غزه مساجد، کلیساها، مدارس و حتی همه بیمارستان‌ها را ویران کرده‌اند، افزود: گویی ممنوعیت تخریب این اماکن برای برخی از کشورهاست و کسی به جنایت‌های صهیونیست‌ها واکنش نشان نمی‌دهد.

امان جمعه مراغه گفت: چشم و هم‌چشمی و تبلیغات به گسترش تشریفات دامن زده و رسانه‌های جریان اصلی در برخی از موارد به جای ساده‌زیستی، اسراف‌کاری را تبلیغ کرده است؛ در حالی که گسترش تشریفات به صلاح هیچ‌کسی نیست و بدعت‌هایی را به همراه دارد که آیندگان را هم گرفتار می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha