شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجاب

حوزه/ یکی از راهکارهای مسئله حجاب این است که این مسئله را به‌تدریج از سیاسی‌بودن خارج کنیم و خود این سیاسی‌بودن، مانعی مهم برای حل مسئلۀ حجاب است و دائماً آن را بدتر می‌کند.‌

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمد داستانپور به ارائه راهکارهایی در برخورد با مسائل مرتبط با حجاب پرداخت و گفت:

اولین راهکار این است که نگاهمان را به مخاطب درست کنیم و جلوی نگاه‌های پوسیده و غیرواقعی را بگیریم. اگر نگاهمان درست شد و مخاطب را خوب شناختیم که در چه فضایی قرار دارد، پس از آن می‌توان بقیۀ کارها را هم درست انجام داد.

راهکار دوم این است که این مسئله را به‌تدریج از سیاسی‌بودن خارج کنیم و خود این سیاسی‌بودن، مانعی مهم برای حل مسئلۀ حجاب است و دائماً آن را بدتر می‌کند.‌

سومین راهکار این است که نه دائماً در این زمینه برای طرف مقابل خط و نشان بکشیم و نه آن‌ها را کاملاً رها کنیم. نه اینکه دائماً به آن‌ها بگوییم اگر حجاب را رعایت نکنید با شما چنین و چنان می‌کنیم و جریمه پشت جریمه و نه اینکه بگوییم شما از اساس آزاد و رها هستید.

راهکار چهارم این است که کار فرهنگی را در اولویت کامل قرار دهیم و از اقدامات فرهنگی حمایت کنیم. دهه‌هشتادی‌ها را به‌سختی می‌توان با این فضا تطبیق داد؛ مگر با اقداماتی خاص. نباید بگذاریم که نسل دهۀ هشتاد و نود از دست ما خارج شود و به همین ترتیب دیگر نمی‌توان نسل‌های بعدی را هم کنترل کرد و با آن‌ها وارد گفت‌وگو شد.

منبع: فصلنامه رهیافت اندیشه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha