دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علی اکبر اسماعیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه گفت: تحقق تمدن اسلامی در گرو همراهی و مرهون اتحاد این دو نهاد علمی و تربیتی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در بوشهر با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در اهمیت وحدت این دو نهاد بزرگ علمی در کشور باید اذعان داشت که تحقق تمدن اسلامی در گرو همراهی این دو نهاد علمی و تربیتی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر افزود: اتحاد حوزه و دانشگاه باید در صحنه عمل چشمگیرتر باشد و نباید فقط به عنوان یک روز و یک شعار باقی بماند.

وی با تاکید بر راهبردی بودن مسأله اتحاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی و تمدنی که هم در ساحت های زندگی دنیا و هم زندگی آخرت سعادتمند است باید راه آن را حوزه و دانشگاه فراهم کند.

حجت اسلام اسماعیلی اظهار کرد: علم و تربیت توأمان در جامعه تحقق یابد و الگوی یک تمدن پیشرفته در عین برخورداری از سبک زندگی الهی به وجود بیاید، لذا باید همکاری ها مسئله محور و دانش بنیان باشد تا به نتیجه ملموس برسد.

وی با اشاره به پاسخگو بودن حوزه های شیعی در طول قرون افزود: علی رغم سختی ها و فشار های سیاسی حکام، ابتکار و نوآوری علمای شیعی در عین پایبندی به اصول توانست نیاز جامعه علمی جهان را برآورده سازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha