دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
زیبایی نژاد

حوزه/ مدیر پژوهشکده زن و خانواده گفت: مومنان و پژوهشگران عرصه‌های کوچک جهاد را جدی بگیرند و خانواده عرصه کوچکی است که نمونه‌ای از عرصه بزرگ اجتماع است و همان درگیری‌های حق و باطل در خانواده هم شکل می‌گیرد و بسته به موضع انسان، مایه ترقی یا تنزل اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین زیبایی‌نژاد در بیست و یکمین پیش نشست همایش بین المللی خانواده مقاوم که به همت پژوهشکده تربیت موسسه معصومیه برگزار شد، عنوان کرد: سنت الهی عرصه درگیری حق و باطل است و شیاطین انس و جن هم افزایی می‌کنند تا این صحنه درگیری را بسازند و حرف‌های خبیث را با ظاهری زیبا عرضه کنند.

وی ادامه داد: طبق آیات و روایات مومنان از آزار دهندگان خلاصی ندارند و برای ارتقا و رشد، راهی جز درگیری و حضور در این فتنه ها و مواجهه با اعداء ندارند. پس قطعا عدو در جهان هست و باید عدو شناسایی شود.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده بیان کرد: مومنان و پژوهشگران عرصه های کوچک جهاد را جدی بگیرند و خانواده عرصه کوچکی است که نمونه‌ای از عرصه بزرگ اجتماع است و همان درگیری‌های حق و باطل در خانواده هم شکل می‌گیرد و بسته به موضع انسان، مایه ترقی یا تنزل اوست.

وی اظهار کرد: نمونه‌های متعددی جهت‌ انگیزه‌بخشی و مسئله‌یابی در عرصه خانواده، بر اساس روایات اهل بیت علیهم السلام مطرح است که فارغ از بحث پژوهشی، یک بسته اقدامی مورد پیشنهاد است و آن تشکیل اجتماعات مبتنی بر تقوا بر اساس محبت اهل بیت علیهم السلام برای هویت بخشی به کودکان و نوجوانان در کانون خانواده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha