چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیت الله رجبی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سیره آیت الله مصباح(ره) این بود که وقتی تشخیص می‌دادند تکلیف او چیست همه سختی‌ها و ناملایمات را تحمل می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه که در سالن تشریفات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره در قم برگزار شد در سخنانی گفت: ارتباط موسسه با مدیران مدارس علمیه فرصت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده کرد. امیدواریم این ارتباطات و تعاملات بیش از پیش توسعه یابد چرا که با همکاری و نگاه همدلانه ثمرات جدید و خوبی برای حوزه، نظام اسلامی و در نهایت اسلام رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به فرمایشات آیت الله مصباح یزدی(ره) در مورد لزوم تشخیص اولویت ها و اوجب ها در میان وظایف، خاطرنشان ساخت: علامه مصباح(ره) همواره تأکید داشتند که باید دقت کنیم بین وظایف واجبی که برعهده داریم کدام وظیفه اوجب است و با رعایت اولویت بندی آن را انجام دهیم؛ باید ببینیم که در مجموعه نظام اسلامی و جامعه امروزه چه چیزی اوجب است؟ چه رشته ای؟ چه کاری و چه برنامه ای در درجه اول اهمیت است آن را انجام دهیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه عمل به وظیفه بسیار تقرب آفرین است گفت: عمل به وظیفه سبب می‌شود لبخندی به لبان امام زمان(عج) آورده شود و اگر کوتاهی کنیم بسیار خسارت بار خواهد بود، چرا که هیچ کس در شناخت وظیفه معذور نیست و باید تلاش کرد که به آن وظیفه اصلی برسیم و آن را انجام دهیم.

وی گفت: همواره سیره مرحوم علامه مصباح(ره) این بود که وقتی تشخیص می‌دادند تکلیف او چیست همه سختی‌ها و مشکلات و ناملایمات را در راه انجام آن وظیفه تحمل می‌کردند، چون معتقد بودند که فردای قیامت راجع به انجام آن تکلیف از او سؤال خواهند کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود ابراز کرد: باید همگان بدانیم که وظیفه سنگینی به دوش داریم لذا لازم است که با نگاه اوجب شرعی و تکلیف دینی به این مسائل نگاه کنیم و نگرانی این را داشته باشیم که اگر کوتاهی کنیم باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم.

در ابتدای این دیدار که حجج اسلام والمسلمین اسدی و صفدر الهی نیز حضور داشتند مدیران مدارس به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در مورد تربیت طلاب و لزوم استفاده از برنامه های علمی و فرهنگی موسسه در این عرصه پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha