سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه در جمع نمایندگان طلاب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جمع نمایندگان طلاب و فضلا به بیان برخی واقعیت ها پیرامون حوزه و روحانیت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جمع هیئت رئیسه، رؤسای مجامع استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب که در شهر قم برگزار شد، ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین سلام الله علیها و شهادت سردار شهید سید رضی موسوی به دست رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار داشت: این شهید والامقام نیز مانند هزاران شهید این سرزمین در دامان یکی از همان شیر زنان و در مکتب سید الشهدا علیه السلام تربیت یافت و تا آخرین لحظه دست از راه و هدف خود برنداشت تا اینکه به یاران شهیدش پیوست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که دشمنان این نظام الهی، همواره در برابر ملت بزرگ ایران در تمامی عرصه ها به ویژه در فتنه ها سیلی خورده و مغلوب شدند، خاطرنشان ساخت: امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران شهره خاص و عام است و هیچ شخصی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که ایران در نقطه ضعف قرار دارد و یقیناً این اقتدار و امنیت مرهون خون پاک این شهیدان و حضور با بصیرت مردم در صحنه و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سخنران این جلسه گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ برهه ای از زمان، در موضوع مقاومت کوتاه نیامده و در اقدامات تحولی نیز ثانیه ای توقف نداشته است و هرچه پیشرفت و حرکت داشته، همراه با تعالی بوده است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به گفتمان رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت تحول و ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی گفت: معظم له در بیانات خود همواره بر مسیر «مقاومت» و «تحول» تأکید و جلب اعتماد عمومی جامعه را به عنوان امر محوری عنوان کرده اند که روحانیت در این مسئله نقش اساسی و کاربردی دارد.

برخی افراد از جایگاه خود تحت عنوان مذهب ، اقتصاد و فرهنگ سوء استفاده می کنند

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی اظهار داشت: نباید از اقدامات، نفوذ و دسیسه های دشمنان غافل شد و همیشه باید هوشیار بود و متأسفانه می توان گفت مهمترین رکن و ابزار کاری دشمن در داخل کشور، برخی از افراد هستند که با سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت اجتماعی خود در لواء مذهب، تجارت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد در سطح جامعه حضور دارند و در ظاهر خیلی شناخته شده نیستند؛ اما اثرگذار هستند.

وی با بیان این مطلب که دشمن با نفوذ در جریان های مختلف بویژه روحانیت سعی در ایجاد اختلاف و فاصله انداختن در بین آحاد جامعه است خاطرنشان ساخت: گرفتار نمودن روحانیت در مسائلی که دون شأن آنها است، تخریب آنان را به دنبال خواهد داشت و بدون تردید یکی از برنامه های دشمن در این مسیر خدشه وارد کردن در اعتقاد مردم است.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: دشمن تدارک دیده که به هر قیمتی که شده، شخصیت و شأنیت طلبه و روحانیت را در سطح جامعه تنزل دهد؛ چرا که از اثرگذاری کلام و حضور طلاب در عرصه های گوناگون به خوبی آگاه است، لذا باید این اثرگذاری را قدر دانسته و تقویت نماییم؛ همچنین باید سعی کنیم دست های تفرقه انگیز در بین جمعیت طلبگی را که امروز در حال ضربه زدن به حوزه است، شناسایی و کوتاه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در پایان با اشاره به ظرفیت های بی نظیر حوزه ها در سطح کشور گفت: ما با وجود چند برابر شدن حوزه های علمیه و طلاب نسبت به اوایل انقلاب هنوز هم در عرصه مختلف مانند آموزش و پرورش، قضاوت و ... شاهد حضور کمرنگ طلاب و فضلا در این جایگاه ها هستیم که جا دارد طلاب خوش فکر و صاحب اندیشه و قلم با توجه به نیاز جامعه و نیاز این نهاد های مهم به صورت جدی ورود نمایند و حضور موثرتری داشته باشند.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر نیز ضمن خیرمقدم، از حضور حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در جمع نمایندگان طلاب و فضلا تشکر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha