دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png

حوزه/ مراسم رونمایی از مجله علمی المعارف و آثار پژوهشی محققان و فضلای بلتستان، با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس جامعةالمصطفی العالمیة در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) و مقام شهدای اسلام و مقاومت اسلامی، از خداوند متعالی رهایی ملت مظلوم فلسطین از ظلم رژیم جنایتکار صهیونیستی را مسئلت نمود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه دائمی به نعمت‌های الهی، اظهار داشت: ما هرچند غرق نعمت‌های الهی هستیم؛ اما گاهی دچار غفلت می‌شویم. نخستین نعمت خداوند مهیا ساختن دلهای ما برای پذیرش ایمان به خود است. اگر انسان از این نعمت محروم باشد، زندگی و وجود او ارزشی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بیان دومین نعمت ارزشمند الهی، خاطرنشان کرد: برای امتداد ایمان در مسیر زندگی، پیامبران الهی مأمور هدایت ما شدند. ایمان به رسالت پیامبر رحمت(صلی الله علیه و آله)، دومین نعمت بی جایگزینی است که باید قدردان آن باشیم.

وی با ذکر برخی روایات در اهمیت نعمت ولایت خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام)، ابراز داشت: در عالمی که مدعی بیشترین پیشرفت علمی و فناوری‌های نوین است، با فقدان این نعمت‌ها، زندگی اجتماعی و فردی با مشکلات عدیده مواجه و بشر دچار گم‌گشتگی است.

جامعةالمصطفی العالمیة در ادامه به تبیین نعمت‌های خاص خداوند به علما و فضلا پرداخت و اذعان داشت: علم نعمت بزرگی است اما نعمت بزرگ تر، برخورداری از حکمت است. بر اساس روایات، اگر خداوند اراده نماید به شخصی خیر عظیم عنایت فرماید، او را عالم دین و قلب او را لبریز از یقین می‌نماید.

وی ادامه داد: اگر به همراهی دائمی خدا باور داشته باشیم، همه راه‌ها به روی انسان گشوده خواهد شد. اگر انسان چنین اعتقادی به خدا داشته باشد، از طوفان‌ها و دریاهای خروشان هراسی به دل راه نخواهد داد. خداوند به شما طلاب علوم دینی این نعمت بزرگ را عنایت فرموده است تا علم را برای خدا بیاموزید و به آن عمل کنید و پیام الهی را به دیگران برسانید. در این صورت طبق وعده الهی در ملکوت عالم از جایگاه بسیار بزرگی برخوردار خواهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی حضور در حوزه علمیه قم را توفیقی بزرگ برای همه فراگیران علوم و معارف اهل بیت(علیهم السلام) از سراسر جهان‌ دانست و تصریح کرد:‌ هویت اصلی جامعةالمصطفی به طلاب و فضلایی است که با اعتقادی مستحکم در یک جبهه بزرگ معنوی و اخلاقی در جهان نقش آفرینی می‌نمایند. نباید از هیاهوی جبهه باطل ترسی به دل راه داد؛ زیرا حقیقت باطل پوچ و فاقد درون مایه است و پیروزی نهایی قطعا با جبهه حق خواهد بود.

در ادامه این مراسم از طلاب و پژوهشگران برتر جامعه روحانیت بلتستان پاکستان تجلیل به عمل آمد.

رونمایی از مجله علمی المعارف و آثار پژوهشی محققین بلتستانی پایان بخش این برنامه بود.

آیین رونمایی از آثار پژوهشی محققان و فضلای بلتستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha