دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / رونمایی و آیین بزرگداشت پژوهش در مجتمع دارالولایه

حوزه/ آیین بزرگداشت پژوهش شنبه شب در موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در ابتدای این مراسم که شنبه شب با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور در موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین صادقیان مدیر این موسسه گفت: این مجموعه تاکنون ۱۴۱ فارغ التحصیل داشته و توانسته اساتید خوبی به سطح کشور معرفی کند. اساتیدی که در سطح کشور فعالیت می کنند دانش آموخته این مرکز هستند.

مدیر موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) بیان کرد: در حوزه پژوهش نیز پژوهشگران بسیاری خوبی به کشور معرفی شدند. درسال تحصیلی گذشته حدود ۸۰ استاد مورد استفاده قرار گرفتند.

انتشار ۱۴۰ کتاب در موسسه دارالاعلام

حجت الاسلام قاضی زاده هم در ادامه این مراسم گفت: یکی از انسان های مبارک در این دوران، آیت الله العظمی مکارم شیرازی است. ایشان در عرصه فقه و اصول و شیعه شناسی، وهابیت شناسی، تفسیر و... دارای موسسه هستند. کتب بسیار زیاد، شاگردان بسیار و اساتید پرورش یافته بسیار زیاد از جمله برکات وجود ایشان است.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) اظهارکرد: در ده سال گذشته، ۱۴۰ کتاب در این موسسه منتشر شده است. انتشار این کتاب ها در این سالها کار ساده ای نیست. این مساله برکت عنایت آیت الله العظمی مکارم و فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به رونمایی آثار پژوهشی این مرکز بیان کرد: در راستای نقد ابعاد مختلف وهابیت ۳۵ کتاب منتشر شده است. نقد مولفه های شبهاتی و معناشناسی شبهات در یک پروژه ۶ جلدی منتشر شد. در عرصه معرفت شناسی وهابیت شناسی، بحث عقل و نقل و شهود در قالب سه جلد در این موسسه منتشر شد.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) گفت: مباحث نقل گرایی و ظاهرگرایی و باطن گرایی، حقیقت و مجاز، حجیت نقل سلف و خبر واحد نیز در پنج جلد منتشر شد. در بحث انسان شناسی چهار جلد کتاب در این عرصه منتشر شد. در عرصه هستی شناسی نیز نگاه وهابیت در نگاه عالم شهود و برزخ منتشر شد.

وی اظهارکرد: کتابخانه مجازی این موسسه دارای ۱۵۰ هزار فایل است. در بحث جستجوی آثار نیز تلاش گسترده ای به عمل آمده که جمیع فهرست های کتاب ها به بخش جستجو اضافه شود.

معاون پژوهش موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) گفت: برگزاری هفت کرسی آزاد اندیشی و برگزاری ده نشست ملی و بین المللی، از دیگر فعالیت های این مجموعه بوده است.

وی اظهارکرد: در آینده یک طرح جامع مواجهه جهان اسلام با وهابیت منتشر می شود که تا کنون سه جلد آن تهیه شده است. آرای وهابیت و جهان اسلام در این طرح ها نیز بررسی می شود.

در پایان این مراسم از ۱۵ کتاب تازه منتشر شده، مجموعه کتب، ۱۲ عنوان محصول مرتبط به نشست های تخصصی، کرسی های آزاد اندیشی و شمارگان جدید مجلات این مجموعه رونمایی و از پژوهشگران برتر این موسسه تجلیل شد.

در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملکی قائم مقام حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی معاون پژوهشی برگزار شد، از حجت الاسلام محسن عبدالملکی، حجت الاسلام وحید خورشیدی، حجت الاسلام مجید حیدری و حجت الاسلام سید مصطفی عبدالله زاده تجلیل شد.

همچنین از 14 نفر از طلابی که در عرصه تولیدات علمی این موسسه کوشا بوده اند و 16 تن از فارغ التحصیلان این مرکز نیز تجلیل به عمل آمد.

پایان خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha