دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / رونمایی و آیین بزرگداشت پژوهش در مجتمع دارالولایه

حوزه/ مدیر موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) بیان کرد: پژهشگران دارالاعلام جزو فعالترین پژوهشگران ضد وهابیت کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین صادقیان شنبه شب در آیین بزرگداشت پژوهش در مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) قم که با حضور معاون پژوهش و قائم مقام مدیر حوزه های علمیه برگزار شد گفت: این مؤسسه از سال ۸۹ تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی و مدیریت فرزند ایشان حجت الاسلام والمسلمین مکارم شیرازی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در سال ۹۱ اولین دوره آموزشی نقد وهابیت در این مؤسسه آغاز به کار کرد و تا امروز ۳۱۱ دانش پژوه در این مجموعه تحصیل کرده اند.

مدیر مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) بیان کرد: این مجموعه دارای چند شعبه در سطح کشور است. نخستین شعبه در خراسان رضوی با مدیریت حوزه علمیه خراسان شکل گرفت. شعبه بعدی در استان فارس در سال ۹۶ شکل گرفته است و با توجه به همکاری مرکز مدیریت استان، دانش پژوهان خوبی در این عرصه فعالیت می کنند. امروزه افرادی در این حوزه پرورش یافته اند که بتوانند به شبهات پاسخ دهند.

وی اظهارکرد: شعبه سوم مؤسسه در خوزستان شکل گرفته است. همت و بزرگواری آیت الله العظمی مکارم شیرازی باعث شد که خوشبختانه مبلغان و پژوهشگران خوبی در این مرکز آموزش دیده اند و خوشبختانه فعالیت های مؤثری در این منطقه انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقیان بیان کرد: این مرکز در سطح چهار تخصصی حوزوی اقدام به پرورش پژوهشگر می نماید و در مراکز سطح کشور نیز سطح سه حوزه تدریس می شود. همچنین با توجه به اهمیت برگزاری دوره های کوتاه مدت تا کنون چندین نوبت، دوره های دوره های تخصصی در سطح کشور برگزار شده است. امیدواریم با همکاری مجموعه های استانی دوره های سطح سه و کوتاه مدت و بلند مدت را ایجاد کنیم.

وی افزود: این مجموعه از ۱۴۱ فارغ التحصیل خود توانسته است اساتید خوبی به سطح کشور معرفی کند. اساتیدی که در سطح کشور فعالیت می کنند دانش آموخته این مرکز هستند.

مدیر موسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) بیان کرد: در حوزه پژوهش نیز پژوهشگران بسیاری خوبی به کشور معرفی شدند. درسال تحصیلی گذشته حدود ۸۰ استاد در این موسسه به تدریس پرداخته اند.

وی گفت: در عرصه پژوهش در عرصه نقد وهابیت و جریان تکفیر نیازمند پژوهش های کاربردی به عنوان یکی از نیازهای کشور بودیم که در این زمینه بیش از صد کتاب و صدها پژوهش کاربردی در عرصه پاسخ به شبهات تولید شده است.

مدیر مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت(ع) اظهارکرد: در زمینه مجازی دو سایت به چهار زبان در این مجموعه مشغول فعالیت است. محتوای این سایت ها نیز توسط پژوهشگران این مجموعه تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقیان بیان کرد: در عرصه اهل سنت، طلاب بین ۶ تا ۱۱ سال تحصیل می کنند ولی طلاب ما به خصوص مراکز تخصصی ما سالها به تحصیل و تحقیق مشغول هستند و به همین دلیل در گفتگوهای بین مذهبی همیشه دست بالا دارند.

وی افزود: مقالات پژوهشگران در دو مجموعه سراج منیر(علمی ترویجی) که تاکنون ۵۱ شماره آن منتشر شده و سلفی پژوهی (علمی پژوهشی) که ۱۶ شماره آن منتشر شده است منعکس می شوند.

مدیر مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) با اشاره به کتابخانه تخصصی موسسه بیان کرد: در این موسسه حدود ۱۷ هزار کتاب در اختیار دانش پژوهان قرار گرفته است. در کتابخانه مجازی نیز هزاران کتاب در اختیار محققان این مجموعه قراردارد.

پایان پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha