دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرکز مدیریت حوزه های علمیه

مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه‌ای به مناسبت دهه بصیرت از مسئولان کشور می­‌خواهد ضمن قدرشناسی بصیرت بی‌نظیر مردم، با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مشروح بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور را در ادامه بخوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی: «بصیرت یعنی گم نکردن راه، اشتباه نکردن راه، دچار بیراهه‌ها و کجراهه‌ها نشدن، تأثیر نپذیرفتن از وسوسه‌ی خناسان و اشتباه نکردن کار و هدف.» (۱۹/۱۰/۱۳۹۰)

دهه بصیرت یادآور صحنه‌های شورانگیز و حماسی حضور آگاهانه و به هنگام مردم بصیر و صبور ایران اسلامی و میثاق آنان با ولایت است که با بصیرت و صبر و استقامت کم‌نظیر خود دشمنان اسلام را ناکام گذاشتند؛ چنانچه حضرت امیرالمؤمنین علی علیهالسّلام فرمود: «اَلا وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلاّ اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبر»، در این راه دشوار انقلاب، هم باید بصیرت پیدا کرد و هم باید صبور بود تا از مکر و نقشه‌های پلید دشمنان علیه اسلام و مسلمین در امان باشیم؛ «وَ اِن تَصبِروا وَ تَتَّقوا لا یَضُرُّکُم کَیدُهُم شَیئًا» (آل‌عمران/۱۲۰).

اوج بصیرت و صبر ملت فهیم ایران در وقایعی همچون فتنه ۸۸، تشییع باشکوه پیکر شهیدان مقاومت، سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همرزمانش و نیز قیام خونین مردم قم تجلی پیدا کرد. حضور با عظمت و حماسی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، الهام گرفته از قیام خونین مردم قم در سال۱۳۵۶ بود که با رهبریت روحانیت بیدار و استکبارستیز آغاز و مبدا پیروزی انقلاب اسلامی شد.

این ایام همچنین یادآور رحلت عمار انقلاب، حضرت علامه مصباح یزدی رحمه‌الله است که زبان گویای انقلاب در اظهار حق و روشنگری و پای با استقامتی در صراط مستقیم بودند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این فقیه مجاهد و سید شهدای مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش و نیز شهدای این ایام، بر پایبندی به آرمان‌های امام راحل ره و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای حفظه‌الله و نیز تداوم راه شهیدان تأکید نموده و از مسئولان کشور می‌خواهد ضمن قدرشناسی این بصیرت بی‌نظیر مردم با استقامت کامل و روحیّه‌ی انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمان‌های انقلاب دفاع کنند و مبادا از ملت بیدار و بصیر عقب بمانند؛ «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ»؛ و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha