دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رنجبر گفت: شعاری که ما امسال برای خودمان انتخاب کرده ایم، بحث کیفیت بخشی و اثربخشی حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، نشست مدیر حوزه علمیه کردستان و مدیران مدارس علمیه با حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در این نشست اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اهتمام ویژه‌ای به حوزه‌های علمیه دارند که این برای همه ما ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در حوزه علمیه برادران دغدغه‌های ویژه‌ای وجود دارد که باید در این جلسات پیگیری شود، البته با مدیران ارتباط زیادی داریم و سرکشی مداوم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه نسبت مسائلی که دارای اهمیت است، نکاتی مطرح شد.

وی اظهار کرد: شعاری که ما امسال برای خودمان انتخاب کرده‌ایم، بحث کیفیت بخشی و اثربخشی حوزه علمیه می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: طلاب تلاش‌ و کوشش علمی خود را دارند ولی نباید به این قانع باشیم، بلکه باید تلاش کنیم تا کیفیت آموزش و تربیت را بالا ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر تصریح کرد: خوشبختانه طبق تأکیدات آیت الله اعرافی، حوزه علمیه کردستان با وجود برخی کاستی‌ها رتبه مناسبی در کشور دارد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: موضوع کیفیت بخشی به مسایل آموزشی و تربیتی یکی از دغدغه‌های اصلی ماست، زیرا ما می‌دانیم جوانی که عمر و سرمایه‌اش را به حوزه علمیه آورده باید از این سرمایه به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: در جلسه‌ای که امروز خدمت مدیران مدارس علمیه استان کردستان بودیم، در مورد شورای تهذیب که یکی از شوراهای راهبردی حوزه علمیه است گزارش‌هایی بیان شد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در شورای تهذیب بیشتر تاکید بر این است که بتوانیم آسیب‌هایی که گریبانگیر طلاب ماست بررسی بشود و دنبال راهکار باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر عنوان کرد: یکی از مباحثی که امروز در جلسه مطرح کردیم، موضوع تبلیغ و آموزش مهارت‌های تبلیغی بود، خوشبختانه در مدارس علمیه برنامه‌هایی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها آموزش منبر است که به صورت هفتگی برگزار می‌شود و خود طلبه‌ها به عنوان منبری در بالای منبر قرار می‌گیرند و صحبت می‌کنند و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص می‌شود.

وی افزود: از دیگر کارهای ما آموزش مهارت‌های تبلیغ است که باید طلاب نسبت به مسایل تبلیغی اهتمام بیشتری داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، حضور طلاب جوان در مساجد به عنوان معین روحانیون و ائمه جماعت مساجد بود که این کار می‌تواند طلبه را برای انجام کارهای تبلیغی آماده کند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی از قبیل آموزش زبان انگلیسی یکی دیگر از برنامه‌ها بود که بتوانیم حداقل انگیزه‌ای برای طلاب ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان خاطرنشان کرد: توجه به خانواده‌های طلاب متاهل نیز از مسایلی بود که در جلسه مطرح شد و حرکت در این مسیر بسیار ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر گفت: از دیگر مباحثی که در جلسه امروز مطرح شد، این بود که اگر بخواهیم کار کیفی انجام دهیم باید بین کادر مدرسه همدلی و هم افزایی وجود داشته باشد چرا که اگر خدایی ناکرده اختلافی وجود داشته باشد، می‌تواند ضربات بدی به طلاب و کادر وارد کند.

مدیر حوزه علمیه کردستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت خود طلاب یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز با مدیران مدارس علمیه استان کردستان بود، ظرفیت خوبی در بین طلاب دیده می‌شود که می‌تواند در خود حوزه استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha