دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست مشترک مدیران حوزه علمیه قم با نمایندگان طلاب

حوزه/ نشست مشترک قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه قم و معاون آموزش حوزه علمیه قم با هیئت رئیسه، رؤسای استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ملکی در نشستی با هیئت رئیسه، رؤسای استانی و رؤسای کمیسیون های مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: یکی از مسائلی که مجمع نمایندگان طلاب می تواند کمک شایانی به حوزه داشته باشد، تحول در تعلیم و تربیت است و با کمک یکدیگر می توانیم در این زمینه گام های خوبی برداریم.

وی ابراز داشت: مرجعیت روحانیت در جامعه باید مثل همیشه در صدر باشد و دشمن برای زمین زدن این مسئله برنامه دارد و ما باید با تحول در تعلیم و تربیت بتوانیم این مهم را حفظ نماییم.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در مدیریت حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: برگزاری درس اخلاق از ضروریات است و برنامه های بسیاری نیز در این مسئله داریم، اما مسئله مهمتر، تقاضای این موضوع از سوی طلاب و فضلاست که درخواست این دروس اخلاق را داشته باشند و نمایندگان طلاب می توانند طلاب را آشنا با این مسائل مهم و ضروری نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در پایان خاطرنشان ساخت: این ظرفیت در مدیریت حوزه علمیه قم وجود دارد که طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب را اجرا نماییم.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان، معاون آموزش حوزه علمیه قم نیز در این جلسه اظهار داشت: بنده سه دوره در مجمع نمایندگان طلاب حضور داشته و از نزدیک با ظرفیت مجمع آشنا هستم و می توانیم با تعامل بیشتر، گام های مناسبی را برداریم.

وی ابراز داشت: امروز قریب به ۲۰ هزار طلبه از پایه هفت به بالا در حوزه علمیه قم ثبت درس نموده و در کلاس ها شرکت می کنند و این عدد، غیر از طلابی است که چهارسال درس خارج را گذرانده و نیازی به ثبت درس ندارند و با این اوصاف، چیزی حدود ۲۵ هزار طلبه شرکت کننده در دروس سطح عالی و خارج حوزه داریم که این ظرفیت و فضا در جای دیگر وجود ندارد.

معاون آموزش حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: مدیریت حوزه علمیه قم نیازمند ظرفیت مجمع نمایندگان طلاب است تا بتواند طلاب و فضلا را ساماندهی کرده و مطابق با استعدادهای طلاب، راه مناسبی را پیش روی آنان قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان بیان داشت: یکی از ظرفیت هایی که نمایندگان طلاب می توانند فعال کنند، وصل نمودن طلاب و فضلای پایه هفت تا ۱۰ منطقه خود به اساتیدی است که اهل شهر شما بوده و در قم حضور دارند و می توان این کار را با گروه بندی انجام داد که حتما ثمرات بسیار مناسبی خواهد داشت.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ارتباط میان مجمع نمایندگان طلاب و مدیریت حوزه علمیه قم از ضروریات است و ان شاءالله بتوانیم گام های بیشتری را برای طلاب و فضلا برداریم.

وی اظهار داشت: «هدایت تحصیلی طلاب»، «هجرت علمی فضلا به استان ها»، «هجرت تبلیغی فضلا» و «کادرسازی» از ضروریاتی است که با همکاری و تعامل مجمع نمایندگان طلاب و مدیریت حوزه علمیه قم می توان قدم های بزرگی را برداشت.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: ایجاد میز خدمت در مدارس علمیه از برنامه های مجمع نمایندگان طلاب است تا بتوانیم گفت‌وگوی چهره به چهره با طلاب و فضلا داشته و از نزدیک با نکات و مشکلات آنان آشنا شده و بتوانیم ارائه راهکار داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان این مطلب که مطالبه گری را حق مجمع نمایندگان طلاب می دانیم، خاطرنشان ساخت: انشالله جایگاه محلی مناسب برای شهدای گمنام در مدرسه عالی دارالشفا منظور گردد و امیدواریم این ظرفیت ها با پیگیری به اجرا برسد.

اجرای طرح ها و پیشنهادهای عملیاتی مجمع نمایندگان طلاب / ثبت درس ۲۰ هزار طلبه سطح عالی در حوزه علمیه قم


گفتنی است در این نشست، حجت الاسلام اسلامی، نماینده طلاب کاشمر و گناباد به عنوان رابط مجمع نمایندگان طلاب با مدیریت حوزه علمیه قم معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha