سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ جلسه شورای اقامه نماز استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان ، حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان و سایر اعضای شورای اقامه نماز استان در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، جلسه شورای اقامه نماز استان آذربایجان شرقی با حضور حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان ، حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان و سایر اعضای شورای اقامه نماز استان در دفتر امام جمعه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به نقش تربیتی نماز در مدارس، گفت: اگر دانش آموزی به هر دلیل در محیط خانواده مورد تعلیم و تربیت دینی قرار نگرفته باشد، مدرسه بهترین محیط برای تعلیم و تربیت است، و چه بسا نقش معلم در تربیت دینی بیشتر از والدین است.

وی با تاکید بر نقش صدا و سیما در توسعه و ترویج نماز، افزود: صدا و سیما با برنامه سازی، مستند سازی در مساجد و مدارس و حضور در مدارس و انعکاس خبر نمازی و نماز جماعت دانش آموزان تأثیرات فراوانی در فرهنگ سازی نماز دارد، که بنده بارها تاکید کردم به صدا و سیما که تصاویر مقامات یا صف اول نماز جمعه را پخش نکنید، بلکه بیشتر تصاویر نوجوانان را منعکس کنید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برای حضور در نماز جماعت مدارس، هفته ای یک بار با اولویت مدارس مناطق محرم استقبال کرد.

حجت الاسلام آقاجانی مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان با اشاره به مناسبت های هفته با بیان مقامات معنوی حضرت فاطمه سلام الله علیها، گفت: حسن بصری از پیامبر نقل می کند که حضرت فرمودند: “مَا کَانَ فِی هَذِهِ الْأُمَّهِ أَعْبَدُ مِنْ فَاطِمَهَ کَانَتْ تَقُومُ حَتَّی تَوَرَّمَ قَدَمَاهَا” هیچ‌کس در بین این امّت عابدتر از حضرت فاطمه(ع) نبود، او آن‌قدر برای عبادت خدا برپا می‌ایستاد که پاهایش ورم می‌کرد. ما هم باید حضرت فاطمه زهرا علیها سلام را الگوی خود قرار دهیم.

وی با ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در ستاد اقامه نماز استان، افزود: جلسات شورای اقامه نماز را حتی در دورترین مناطق استان برگزار کردیم و در مدارس بصورت منظم نشست ها و گفتمان های نمازی برای دانش آموزان و اولیا برگزار می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز و تفسیر استان با تاکید بر وظایف شورای اقامه نماز استان، تصریح کرد: باید همه دستگاه ها پای کار باشند تا مشکلات و کمبود های موجود در نمازخانه های بین راهی و ادارات حل شود.

در این جلسه ساخت نماز خانه بین راهی در عوارضی شهرستان بوستان آباد، سامان دهی نمازخانه های بین راهی در استان و حضور هفتگی نماینده ولی فقیه در مدارس برای تشویق دانش آموزان به نماز جماعت تصویب شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha