شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گلزار شهدای کرمان

حوزه/ در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان دو صدای مهیب انفجار شنیده شد و براساس اعلام سخنگوی اورژانس کشور تاکنون ۷۳ نفر شهید و ۱۷۱ نفر مجروح شده اند و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، عصر امروز ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان در جمع مردم دو انفجار روی داد و سبب رعب و وحشت مردم شد و تعدادی از زائران مرقد مطهر سردار دل‌ها شهید و زخمی شدند.

ببینید:

فیلم | صحنه‌های از شهدا و مصدومان انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان

گروه‌های امدادی در حال امداد رسانی هستند و براساس اعلام صابری رئیس اورژانس کرمان، تاکنون ۲۵ نفر کشته و ۶۰ نفر زخمی شده اند.

وی افزود: همه مجروحان در بیمارستانهای کرمان منتقل شده اند و به سرعت به وضعیت آنها رسیدگی می شود.

هم‌اکنون روال عادی است و برنامه‌های داخل گلزار شهدای کرمان در حال برگزاری است.

برخی از منابع اعلام کردند که در ورودی گلزار شهدای کرمان دو کیف بمب گذاری شده وجود داشته که عامل یا عاملین این حادثه ظاهراً با ریموت بمب‌ها را منفجر کرده‌اند.

طبق گزارش ها از محل انفجار، انفجار نخست ۷۰۰ متری مرقد مطهر شهید سلیمانی و انفجار دوم حدود ۱۵ دقیقه بعد در یک کیلومتری مزار حاج قاسم و خارج از مسیر زائران و گیت‌های بازرسی بوده است.

ساعت ۱۶:۳۵ براساس اعلام برخی منابع آمار شهدا به ۵۳ شهید رسیده است.

ساعت ۱۶:۵۸ یکتاپرست، سخنگوی اورژانس کشور هم اعلام کرد: تاکنون ۷۳ نفر شهید و ۱۷۱ نفر مجروح شده اند و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد.

عوامل امنیتی و انتظامی مشغول شناسایی ابعاد ماجرا هستند.

تکمیلی: وزیر کشور از افزایش آمار شهدا به بیش از ۱۰۰ نفر خبر داد. 

سازمان اورژانس کشور از افزایش تعداد مجروحین به بیش از ۱۸۰ نفر خبر داد.

ساعت ۱۸: احمد وحیدی وزیر کشور در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره حادثه تروریستی کرمان، گفت: همان‌گونه که ملت عزیزمان مطلع شدند، اولین انفجار در این حادثه ساعت حدود ۳ بعد از ظهر اتفاق می‌افتد و هنگامی که سایر مردم و زائران به کمک افراد دچار مصدومیت می‌آیند، انفجار دوم رخ می‌دهد که زمان انفجار دوم حدوداً ۳:۲۰ دقیقه بعد از ظهر بوده است. انفجارها شدید و همراه با ساچمه های فراوان بوده که پرتاب آنها سبب افزایش شمار شهیدان و مجروحان شده است.

به گفته وزیر کشور براساس اطلاعات دقیق‌تر تعداد شهدا که قبلا بیش از ۱۰۰ نفر اعلام شده بود، کمتر از ۱۰۰ نفر است و شمار مجروحان افزون بر ۲۰۰ نفر است. عمده شهدا و مجروحین در انفجار دوم دچار حادثه شده و پس از آن با حضور امدادگران اعم از هلال احمر و اورژانس مجروحین و پیکر پاک شهدا به بیمارستان منتقل شدند.

وحیدی بر این نکته هم تأکید کرد که اوضاع در شهر کرمان عادی و همه چیز در کنترل نیروهای امنیتی و انتظامی است و مردم نگران نباشند.

وزیر کشور این وعده را هم داد که پاسخ مقتدرانه و کوبنده در کوتاه‌ترین مدت داده خواهد شد.

ساعت ۲۲: وزیر بهداشت هم شمار دقیق شهدا را تا این لحظه ۹۵ نفر اعلام کرده است اما پیش‌تر شمار شهیدان ۱۰۳ نفر اعلام شده بود که گفته می‌شود این مغایرت به علت تکرار اسامی و شناسایی اجساد مطهر شهدا قبل از اعلام پزشکی قانونی بوده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهاجران IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    در اینکه دشمن حتی از مزار شهید سلیمانی هم واهمه دارد شکی نیست اما در حوادث اخیر به ویژه حادثه شاه چراغ ناکارآمدی و ضعف دستگاه های حفاظتی و اطلاعاتی نیز به وضوح نمایان است که در وظایف خود کوتاهی میکنند.
    • کاش IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      0 0
      زمان حیدر مصلی ریگی رو مثل گنجشکی از تو هوا می آورد پایین و به چنگ می گرفت. کاش دوباره می آوردندش.
  • جواد IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    وقتی در شرایط جنگی قرار داریم و دشمن کودک کش را هم تهدید می کنیم چرا شرایط امنیتی کشور خصوصا این مراسم مهم بین المللی مد نظر قرار نگرفت
  • هاشم حاج ابراهیمی IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    درود برهمگی اخه این گروه خدانشناس تابع چه دین و مذهبی هستن که اینجوری مردم بی گناه را به خاک و خون میکشند انشااله خدا به هممون صبر عنایت کند.