چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مجمع علماء و خطباء حیدرآباد دکن

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر علی فرشته گفت: شهدا در نزد اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردارند. کسانی که در راه دین و حق جان خود را فدا می کنند بسیار مورد لطف الهی قرار میگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی حیدر فرشته رئیس مجمع علما و خطبا حیدرآباد دکن حادثه کرمان را به شدت محکوم کرد و گفت: شهدا در نزد اسلام از جایگاه بسیار والایی برخوردارند. کسانی که در راه دین و حق جان خود را فدا می کنند بسیار مورد لطف الهی قرار می گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت‌: قدرت روحی شهدا به مرور زمان از زندگی ظاهری آنها جذابتر می شود زیرا روح آنها پس از رهایی از قفس ظاهری جسم قدرتمندتر و با وقارتر می شود. این رازی است که دشمنان نیز به خوبی درک می کنند و نیروهای باطل از قدرت معنوی و کرامت شهدا ترس و هراس دارند. به همین دلیل حتی در عصر امروز نیز قبور ائمه و مزار شهدا مورد حمله و بمباران قرار می گیرند.

وی افزود: شهدا نماد انسانیت هستند و در برابر نیات شوم و دروغین دشمنان و تروریست ها مانند سد محکم ایستاده اند. همچنین قاسم سلیمانی یک شخصیتی مومن، حق شناس و فداکار این دوران است که شهادتش مایه مباهات ملت های ایران، عراق، سوریه و هند است.

وی بیان داشت‌: با غم اندوه فراوان دریافتیم که دو انفجار بزرگ در نزدیکی مزار شهید سپهبد قاسم سلیمانی گلزار شهدای استان کرمان، در میان جمعیت صدها زائرانی که در مراسم چهارمین سالگرد شهید قاسم سلمیانی حضور داشتند، رخ داد. حادثه ای فاجعه بار بود که در آن بیش از ۹۵ نفر شهید و صدها نفر مجروح شدند.

وی در پایان گفت: ما اعضای مجمع علما و خطبا حیدرآباد دکن این حمله تروریستی و بزدلانه را به شدت محکوم می کنیم. ضمن طلب مغفرت و علو درجات برای شهدای این حادثه به خانواده و بازماندگان شهدا و دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران، علما و مؤمنان تسلیت عرض می نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha