دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پیام رهبر انقلاب

حوزه/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپی شهادت جمعی از زائران مزار شهید سلیمانی در حادثه تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان پیامی صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.

ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

اینجانب در عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل و همراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسئلت میکنم.

روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱۴۰۲/۱۰/۱۳

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ااا IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 5
    ایندفعه دیگه سردارقاانی و سیدحسن نصرالله نمیزارن اسرائیل از چنگشون دربره دیگه کاراسرائیل تمومه ؛اسراییل خودتو آماده کن که سردارقاانی عزیز باسیدحسن نصرالله گرامی دارن میاد سراغت!
  • چند نکته/1 IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    36 0
    روز چهارم دی ماه، اسرائیل، یکی از کلیدی‌ترین سرداران سپاه، شهید سیدرضی حسینی را در دمشق ترور کرد. چندروز پیش نیز معاون سیاسی حماس را که از نزدیکان ایران در بیروت بود، ترور کرد و دیروز حادثه تروریستی کرمان با ده‌ها شهید و مجروح رقم خورده است. در این‌باره پنج نکته را می‌توان مرور کرد و به انتظار اخبار و رویدادهای بعدی نشست: 1. ابتدا باید به خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی تسلیت گفت و با آنان و مجروحان حادثه که هموطنان داغ‌دیده و آسیب‌دیده‌مان هستند، ابراز همدردی کرد. انسانیت و ایرانیت، حکم می‌کند شریک غم مردم شهری از این دیار باشیم که دیروز بسیاری از خانواده‌هایش، گریان و عزادار عزیزان شدند. این‌‌که اکانت‌های جعلی که به زبان فارسی در آن‌سوی آب -از تیرانا تا تل‌آویو- فعال‌اند، از این خونریزی وحشیانه -و از جمله کشتن چندین کودک- ابراز خرسندی کنند، در واقع پیوست تبلیغاتی این عملیات و ادامه آن بوده و باور و تکرار آن‌ها، نهایت نابخردی و دور شدن از آموزه‌های انسانی است. مردم ایران عزادار قتل‌عام هموطنان‌شان هستند و مرز بین نقدها و مخالفت‌های سیاسی با مسائل ملی و انسانی را خوب می‌شناسند. 2. هرچند تا کنون رسماً اعلام نشده که عامل این عملیات تروریستی کیست، ولی می‌توان آن‌را ادامه ترورهای اسرائیل دانست که اخیراً از سر گرفته شده است. به نظر می‌رسد اسرائیل بعد از ضربه طوفان الاقصی که در شوک فرو رفته بود، اینک در مسیر بازیابی و اصطلاحاً در حال برگشت به تنطیمات کارخانه‌ای خود است که "ترور"، یکی از ارکان نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌اش به شمار می‌رود. یکی از استراتژی‌های اسرائیل در طول حیات 75 ساله‌اش، "زدن ضربه متقابل سهمگین" بوده است. بدین معنا که هرگاه نیرویی به اسرائیل ضربه‌ای می‌زند، اسرائیل با چندین برابر ضربه وارده، آن‌را جبران می‌کند، مگر آن‌که از تبعات بعدی‌اش بیمناک باشد. از همین روست که در داخل سرزمین‌های اشغالی، به محض این‌که یک فلسطینی اقدامی کوچکی علیه صهیونیست‌ها بکند (مثلاً با خودرو به نظامیان‌شان بزند) و حتی جان خود را نیز از دست بدهد، حکومت اسرائیل خانه خانواده او را با بولدوزر تخریب می‌کند. هم‌چنین بر اساس این استراتژی است که بعد از عملیات طوفان الاقصی، شدیدترین حملات را علیه غزه، ساکنان و زیرساخت‌هایش شکل داده است. ادامه دارد...
  • چند نکته/2 IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    36 0
    ... در این استراتژی، ضربه متقابل، هم انتقام از ضربه قبلی است و هم تلاشی است برای ممانعت از ضربه بعدی. با این شناخت از استراتژی همیشگی اسرائیل، از همان ابتدای طوفان الاقصی مشخص بود که اسرائیل به محض این‌که به خود بیاید، خواهد کوشید نه‌فقط به حماس و جهاد اسلامی و غزه که به هم‌پیمانان‌شان یعنی ایران و حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز از طرق مختلفی به‌ویژه عملیات تروریستی آسیب برساند. به نظر می‌رسد اسرائیل در ادامه همین استراتژی، بخشی از پروژه انتقام و جبران رسوایی 7 اکتبر را به داخل خاک ایران کشانده است؛ آن‌هم در سالروز شهادت و بر سر مزار کسی که در سال‌های اخیر، بیشترین ضربه را به منافع صهیونیست‌ها در منطقه زده است و بسیاری او را یکی از معماران اصلی قدرت حماس می‌دانند: سردار شهید قاسم سلیمانی. به واقع می‌توان گفت این عملیات تروریستی نه‌فقط برای برای ضربه‌زدن به ایران به خاطر حمایتش از حماس انجام شده، که انتخاب روز و مکان عملیات نیز معنادار بوده و به نوعی انتقام از کسی است که اگر نبود، کار اسرائیل نیز بدین اندازه سخت نمی‌شد. حال چه باید کرد؟ آیا باید دست روی دست گذاشت و اجازه داد صهیونیست جولان دهند و سرداران ما را در سوریه و مردم عادی را در ایران ترور کنند؟ یا این‌که اعلام جنگ کرد و وارد معرکه نظامی شد؟ راه نخست که تنها به جری‌تر شدن دشمن می‌انجامد و جنگ تمام‌عیار هم خواسته اسرائیل است چرا که بدان بهانه، پای آمریکا را به تقابل نظامی با ایران می‌کشاند و خود کناره می‌گیرد و این، به سود ایران نخواهد بود؛ هرچند که معلوم نیست در پایان چنان جنگ ویران‌گری که ایران حتما آسیب جدی و گسترده خواهد دید، اساساً اسرائیلی باقی می‌ماند یا خیر؟ تنها راه معقول، افزایش هزینه اقدامات تروریستی اسراییل علیه ایران است. این‌که کجا، چگونه و در چه سطحی باید منافع اسرائیل زیر ضربه برود، امری است خارج از تخصص اطلاعاتی و نظامی ما؛ ولی آنچه مسلم است، این‌که اگر بعد از هر تروری که اسرائیلی‌ها انجام می‌دهند، فقط به پیام‌های تهدیدآمیز علیه اسرائیل اکتفا کنیم ولی بعداز آن، اقدام متناسبی انجام ندهیم، نتیجه‌ای جز گسترش اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها عایدمان نخواهد شد. ادامه دارد...
  • چند نکته/3 IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    35 0
    3. این حادثه خونبار، باید زنگ هشداری جدی برای سیستم امنیتی ما باشد چرا که بروز چنین فاجعه‌ای آن‌هم در یک مراسم رسمی و از پیش اعلام شده، صرفاً می‌تواند ناشی از "باگ"های جدی در سیستم باشد. آنچه در کرمان اتفاق افتاد، انفجار نارنجکی کوچک یا تیراندازی خودسرانه یک عنصر تکفیری به سمت مردم نبود، بلکه دو بمب بزرگ با قدرت انفجاری بسیار بالا که با هدف گرفتن بیشترین تلفات انسانی طراحی و ساخته شده بودند، منفجر شدند و ده‌ها شهید و صدها مجروح برجای گذاشتند. کمتر سراغ داشته‌ایم که با انفجار تنها دو بمب، نزدیک 400 نفر شهید و مجروح شوند. این نشان می‌دهد که عملیات با بمب‌های حرفه‌ای و قدرتمند شکل گرفته و هدف آن، گرفتن حداکثر تلفات انسانی بوده است. چنین عملیاتی قطعاً دارای شبکه تروریستی است که عقبه تدارکاتی و مالی و انگیزه‌های جدی سیاسی و امنیتی دارد. عدم شناسایی به‌موقع طراحان و عاملان این عملیات آن‌هم در شرایطی که می‌شد حدس زد که اسرائیل بخواهد بازی را به زمین ایران بکشد، نقطه ضعفی است در کنار نقاط قوت موجود که باید روی آن کار و با قاصران و مقصران احتمالی، بدون هیچ مماشاتی برخورد شود. در این نقد و اصلاح درونی، البته نباید در دام ساده‌اندیشی‌ها و توجیهاتی مانند سخن استاندار کرمان افتاد که ساعاتی پس‌از حادثه گفته است: "انفجارها خارج از محدوده گیت‌های بازرسی رخ داد"؛ گو این‌که در آن‌سوی گیت‌ها، دستگاه‌های امنیتی مسئولیتی نداشتند! و حال آن‌که گیت، آخرین و پیش‌پا افتاده‌ترین بخش از سامانه مراقبت‌های امنیتی است. ... ادامه دارد
  • چند نکته/4 IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    45 0
    4. بعد از انفجار اول، به سرعت این شایعه پیچید که کپسول گاز منفجر شده است! جا دارد عامل اولیه انتشار این خبر کذب و انحرافی شناسایی شود. چرا باید یک انفجار تروریستی که در روز روشن و پیش چشم هزاران نفر رخ داده، به انفجار کپسول گاز تقلیل یابد؟ چه هدفی پشت این شایعه بوده است؟ آیا اگر مردم می‌دانستند که عملیات تروریسی رخ داده و به سرعت آن‌جا را ترک می‌کردند، بمب دوم که 20 دقیقه بعد منفجر شد، تلفات کمتری نداشت؟ نمی‌دانیم، ولی اطمینان داریم این موضوع، قابل بررسی جدی و تخصصی است و باید نتایجش را به اطلاع مردم رساند. 5. به نظر می‌رسد، زمان آن رسیده است که برخی سیاسیون که به‌ویژه در مجلس با طرح‌های عجیب و غریب، اولویت‌های کشور را جابجا می‌کنند و توان فکری، روانی و عملیاتی نیروهای انتظامی و امنیتی را به حاشیه می‌کشانند، متوجه این معنا شوند که این نیروها نیز همانند همه انسان‌ها و سازمان‌ها، توان و انرژی تعریف‌شده و محدودی دارند که باید آن‌را صرف اولویت‌های امنیتی کشور کنند و بحث‌های فرهنگی و دینی مانند فریضه شرعی حجاب را به اهل دین و فرهنگ بسپارند. بزرگ‌ترین اجحاف سیاسیون به نیروهای امنیتی و انتظامی در هر کشوری، دور کردن آن‌ها از ماموریت‌های پیچیده و تخصصی‌شان و هدر دادن انرژی‌شان در امور نامرتبط است. امید که عدالت هرچه زودتر درباره تروریست‌های این حادثه خونبار اجرا شود تا بلکه باعث تشفی خاطر خانواده‌های عزادار و مردم ایران شود. // عصر ایران
    • عالی! IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
      0 21
      اگر امنیتی نیست پس چرا آن طرف پلیس با محجبه ها و حجاب برخورد می کند؟ خوب است با هوچی گری مانع عمل و تاثیر پلیس برای مقابله با هرزه بی حجابی شویم بعدش هم بگیم ببینید نیروی پلیس را هدر ندهید!
    • نتیجه IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 21
      اتفاقا چپ و راست زدن به پلیس در مورد اون دختری که خویشان کومله ای داشت و پلیس باهاش برخورد انتظامی کرده بود، خب وقتی پلیس رو در اون حادثه تضعیف کردید، توقع دارید در حوادث دیگر امنیتی قد راست کند؟
    • تذکر IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      41 0
      هموطنی که نوشتید: «اتفاقا چپ و راست زدن به پلیس در مورد اون دختری که خویشان کومله‌ای داشت و پلیس باهاش برخورد انتظامی کرده بود، خب وقتی پلیس رو در اون حادثه تضعیف کردید، توقع دارید در حوادث دیگر امنیتی قد راست کند؟»؛ 1. خویشان کومله‌ای داشتن (برفرض صحت این ادعا)، دلیلی بر بازداشت یا ظلم در حق کسی نمی‌شود. خویشان و بستگان چه ربطی به او دارند؟ بنا به این دلیل مضحک، می‌توان بسیاری از مردم یا حتی مسئولان را بازداشت نمود. 2. انتقاد از یک عملکرد اشتباه، تضعیف نیرو یا نهاد و سازمان تلقی نمی‌شود و اگر نهاد و ارگانی با انتقاد -موجه یا ناموجه- نتواند به تعبیر شما کمر راست کند، معلوم می‌شود از بنیان ضعیف بوده است. 3. تأمین امنیت مراسم و بزرگ‌داشت‌های ملی در حد سالگرد شهید سلیمانی با پیش‌بینی حضور دهها هزار نفری مردم، صرفاً برعهده نیروی انتظامی نبوده بلکه نیروهای سپاه و نهادهای امنیتی به‌صورت پیدا و پنهان رصد و کنترل می‌کنند. 4. از کنار انتقادهای مشفقانه با توجیهات آبکی گذشتن، نتیجه‌اش تکرار این حوادث خواهد بود. به جای این توجیهات، باید سطح هوشیاری را بالا برد و از حوادث مشابه پیش‌گیری نمود.
    • پاسخ به تذکر IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 21
      ۱. اشاره به نسبت با توجه به حجم حمایت ضد انقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی بود، که با توجه به نسبت مذکور، عجیب به نظر نمی رسد. ۲. کدام عملکرد اشتباه؟ پلیس حق بازداشت بی حجابان و بدحجابان ندارد؟ مگر حجاب قانون نبود؟ جلوگیری از نقض قانون وظیفه کیست؟ سابقه بیماری (که پدرش انکار می کرد) وضعیت را به آنجا کشاند، که از حال رفت، پدر وی ما بایست به جای انکار و اخفاء، اقدام به توضیح می کرد تا نحوه مواجهه با توجه به بیماریش باشد. ۳. و اما مورد سوم پس نسبت دادن مساله ی امنیت به تضعیف پلیس که عصر ایران مدعیش بود، طبعا جای طرح ندارد! ۴. انتقاد علاوه بر مشفقانه بایستی آگاهانه هم باشد. برخورد با بی حجابی و بدحجابی جدای از فعالیتهای فرهنگی، اقدامات پلیسی می طلبد، همان طور که برای مقابله با آن اقدامات پلیسی را در بلاد کفر شاهدیم. البته مبنای ما اقدام آنها نیست، بلکه ما بر اساس مرحله ای بودن نهی از منکر، وقتی لسانی مفید نبود یا امکان نداشت نوبت به اعمال قدرت می رسد که طبعا وظیفه نیروی انتظامی است
  • a IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    0 5
    بنام خدا یک کشور باید کره ی زمین را مدیریت کند(هند، ایران ، روسیه، آفریقا ، چین، امریکا ، یا .....) ، در غیر اینصورت ، با چند قطبی شدن ، هرگز کره ی زمین روی صلح و آرامش را نخواهد دید !، همیشه جنگ و کشتار خواهد بود و......
    • غیرقابل حذف IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      5 0
      جنگ و نزاع حذف شدنی نیستند، تا آدمی هست و نفسانیاتش که تا پایان حیات دنیوی هستند، هماره نمودهایش هم هست، یکی از نمودها همین قتل هاست. مهم این است در این مواجهه کدام طرف بایستیم، خدایی یا شیطانی و نفسانی.
  • عبدالله/1 IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    38 0
    دوران محمود احمدی‌نژاد گذشت و اکنون به پیروان چشم و گوش بسته دیروز او -که امروز منتقدش شده‌اند- دوستانه و مشفقانه هشدار می‌دهیم که هاله‌ی نور به دور سر هیچ دولتمردی نبینید و منتقدان را به انواع انگ‌ها نیازارید و در هر حال، اندازه نگه دارید. این خبر را که مربوط است به بهمن ۱۴۰۰ بخوانید: در پی درگذشت یک خواننده زن هندی، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیشین ایران پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد: "لاتامنگشکار در موسیقی و ملودی بی‌رقیب بود. صدای او برای چندین دهه گرما را به خانه‌های صدها میلیون نفر آورده بود. تسلیت به خانواده و عزیزانش، به هند و مردم آن و به جامعه جهانی هنر. روح بلبل هند در آرامش باد." و حالا این یکی را که بر می‌گردد به فروردین ۱۳۹۸: بعد از انتشار خبر قتل یک رپر آمریکایی به نام نیپسی هاسل، محمود احمدی‌نژاد با ابراز اندوه از مرگ وی و ۱۰ نفری که در طول یک هفته در لس آنجلس کشته شده بودند نوشت: ”اخیراً از مرگ "نیپسی هاسل" مطلع شدم و از شنیدن مرگ او و ۱۰ نفر دیگر که در هفته گذشته در لس‌آنجلس کشته شدند اندوهگین شدم. چگونه می‌توان زندگی شخصی را به این راحتی گرفت؟" و این یکی را بخوانید از آرشیو اخبار خرداد ۱۳۹۸ که مربوط می‌شود به برد تیم بسکتبال "تورنتو رپتورز" در مقابل "گلدن استیت" و کسب عنوان قهرمانی NBA آمریکا و محمود احمدی‌نژاد با توئیت این قهرمانی را به بسکتبالیست‌های این تیم تبریک گفت و نوشت: "اگر رئیس‌جمهور بودم همه‌تان را به ایران دعوت می‌کردم." و حالا این پیام‌های تبریک و تسلیت را بگذارید کنار سکوت رئیس‌جمهور ۸ سال ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در برابر حادثه تروریستی کرمان که حدود ۱۰۰ شهید و ۲۰۰ مجروح برجای گذاشته و در این میان، تعداد زیادی کودک نیز غرق به خون شده‌اند. شرم‌آور و خفت‌بار است کسی که در حد ریاست‌جمهوری ایران بالا رفته بود و برای مرگ خواننده زن هندی و رپر آمریکایی پیام تسلیت می‌داد و ابراز غم و غصه می‌کرد و از دادن پیام تبریک برای بازی‌های لیگ داخلی بسکتبال آمریکا نیز غفلت نمی‌کرد، در برابر کشته شدن هموطنانش، خفقان گرفته و سکوت کرده است. کسی که درباره کشته شدن رپر آمریکایی می‌پرسید چگونه می‌توان زندگی شخصی را به این راحتی گرفت، حتی درباره دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی نیز این سؤال را مطرح نکرد! ... ادامه دارد
    • حق محوری نه شخص محوری IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 16
      اتفاقا انتقاد امروز کسانی که آن روز به احمدی نژاد رای دادند، نشانه ی حق مدار بودن آنان و شخص محور نبودنشان هست. ما هماره می بایست چنین باشیم، اما کسانی هستند که از سجده و رکوع در برابر شخصیت های حزبی شان نمی توانند سر بردارند. و امکان انتقاد را نسبت به آنها نمی توانند در مخیله شان جای دهند.
  • عبدالله/2 IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    30 0
    ... شاید هم از نظر محمود احمدی‌نژاد، مردم کرمان، فقط زمانی عزیر بودند که در سفرهای استانی‌اش به استقبال او می‌رفتند! این همان احمدی‌نژاد است که بعد از جنگ ۳۳روزه لبنان و اسرائیل که افکار عمومی جهان علیه اسرائیل بسیج شده بود، از عزم ایران برای نابودی اسرائیل سخن گفت و ورق را به نفع اسرائیل و علیه ایران برگرداند و اکنون همان چهره سیاسی که برای ضدیت با اسرائیل حنجره پاره می‌کرد و جامه می‌دردید، در برابر جنایت‌های اسرائیل در غزه که حتی صدای غربی‌ها را هم درآورده، لب باز نمی‌کند. این‌ها را ننوشتیم که احمدی‌نژاد به حرف درآید که اساساً مهم نیست. او زمانی که نباید حرف می‌زد، حرف‌هایش را زد و تفرقه و چنددستگی را در کشور رقم زد و برای کشور چه هزینه‌ها که نتراشید! این‌ها را نوشتیم برای ثبت در تاریخ که و عبرت آنانی که روزگاری احمدی‌نژاد را تقدیس می‌کردند و ماهایی که در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد به‌ویژه در دوره نخست‌اش، او را نقد می‌کردیم، تحت فشار قرار می‌دادند و "بی‌بصیرت" می‌خواندند و حال معلوم شده است بی‌بصیرت که بود و بابصیرت که؟ دوران محمود احمدی‌نژاد گذشت و اکنون به پیروان چشم و گوش بسته دیروز او -که امروز منتقدش شده‌اند- دوستانه و مشفقانه هشدار می‌دهیم که هاله‌ی نور به دور سر هیچ دولتمردی نبینید و منتقدان را به انواع انگ‌ها نیازارید و در هر حال، اندازه نگه دارید که به قول سعدی علیه‌الرحمه: «اندازه نگه‌دار که اندازه نکوست؛ هم لایق دشمن است و هم لایق دوست». // عصر ایران
    • از آغاز IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 17
      عزم ایران؟ اصلا شما خبر نظر و بیان مکرر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ندارید؟ یک نمونه رو ببینید: ما از اوّلی که در این امور و در این نهضت وارد شدیم، یکی از مسائل مهم ما این بود که‌ اسرائیل باید از بین برود. صحیفه امام؛ ج15؛ ص129 | جماران؛ 2 شهریور 1360
    • دوره اول IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 24
      اتفاقا دوره نخست احمدی نژاد دوره کار و فعالیت فراوان وی بود، انتقادها نسبت به امثال شما این بود که چرا با وجود فعالیت چشمگیر احمدی نژاد چنین می کنید؟ احمدی نژاد تا وقتی توی کانال لجاجت و رفیق بازی و ... نیفتاده بود مردم و حزب الله قبولش داشتند، اما وقتی خودش رو خراب کرد و براه نیامد ازش روی گردان شدند کاری که با سلف احمدی نژاد کردند.
    • به آغاز! IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      16 0
      امام راحل قدس‌سره‌الشریف فرمودند: «یکی از مسائل مهم ما این بود که‌ اسرائیل باید از بین برود.» نفرمودند که ما باید حمله کنیم و با اسرائیل بجنگیم! بین این دو حرف، فاصله بسیار است بزرگوار. امام بارها در صحبت‌ها و پیام‌هایشان درصدد بیداری مسلمانان بودند و تأکید می‌کردند که ملتهای مسلمان باید در مقابل جنایات اسرائیل بایستند. همین راهبرد از سوی رهبر فرزانه انقلاب دام‌ظله‌العالی نیز دنبال شده است. ما به نیروهای مقاومت کمک می‌کنیم، اما خود وارد جنگ مستقیم نمی‌شویم؛ چرا که بارها تصریح شده است، ایران اسلامی هرگز آغازگر هیچ جنگی نخواهد بود. به راستی، وقتی نیروهای مسلح ما توانیایی نابودی اسرائیل را دارند و بارها گفته‌اند که اگر لازم باشد، در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند تل‌آویو را با خاک یکسان کنند، چرا این کار را نمی‌کنند؟ اگر به حکمت روشن و دقیق این سیاست راهبردی بیاندیشید، هرگز در دام شعارهای احساسی و برداشتهای غیردقیق از بیانات امام و رهبری نمی‌افتید. فتأمل!
    • پاسخ به "به آغاز" IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      0 20
      خب تعبیری که شما از احمدی نژاد نقل کردید هم جنگ نیست، "عزم" لزوما به معنای جنگ هست؟ بحث دفاع از احمدی نژاد نیست، بلکه بحث از برداشت از حرف دیگران هست. درگیری مستقیم ایران بخصوص از توی خاک ایران تا وقتی مستقیم مورد هدف قرار نگرفتیم، من هم صلاح نمی بینم، ایران قرارگاه جبهه مقاومت و پشتیبان آن هست، قرارگاه در میدان نبرد هم از دید و مواجهه دشمن مستور و مصون می دارند تا با فراغ بال بتواند نقش فرماندهیش را جلو ببرد.